Deletedmom348 tabiki ☺️
labne tutturmak biraz zor her adımı doğru yapmak lazım
1-2 litre sütü kaynatın parmağınızı 6 saniyeden sonra yakacak sıcaklıktayken mayalayacaksınız. Sütü kontrol etmeden önce mutlaka bir tur kaşıkla karıştırın sıcaklık eşitlensin sonra kontrol edin
- beyaz peynir ya da süzme peynir bir kibrit kutusu kadar güzelce ezin pütür kalmasın
- sütünüzden ekleyip krema kıvamına getirene kadar çatalla çırpın
- ben tencerede mayalıyorum kavanoz daha riskli oluyo
- hazırladığınız peyniri, sütü bir tur kaşıkla karıştırdıktan sonra dökün ve bir tur döktükten sonra kaşıkla karıştırın kapağını kapatın tencerenin. güzelce sarın yoğurt mayalar gibi ve oynatmayın hiç
- 14 saat sonra peynir hazır
- 4 saat kadar (daha fazla da kalabilir)dolaba koyun ki suya çok gitmesin peyniriniz sonra da süzün tülbentle peynir altı suyunu da yemeklerine pankek omlet ne yapıyosam 2 3 kaşık ekliyorum
Tadı normal labne peynir gibi oluyo. Tatlılarda bile kullanabilirsiniz.
kefir için mayanızın olması gerekir aktardan alabilirsiniz kesinlikle metal değmeyecek değerse mayanız ölür. Süte mayayı koyun mutfak dolabına kaldırın karanlıkta duracak 1 günde mayalanıyo hava sıcaksa daha kısa sürede yoğunluğu nasıl seviyosanız ona göre saati ayarlarsınız. metal olmayan süzgeçler süzün yoğurt gibi kovamı oluyo suyu üste çıkmış yoğurt gibi. Karıştırıp süzün. Süzgeçte kalan mayanızı tekrar mayalayın. Mayayı 1 hafta dolapta mayalamadan suda ya da sütte ağzı kapalı kapta bekletebilirsiniz. Ama beklettikten sonra ilk mayalamada hatta belki ikincide de tadı normal olmuyo mayaladıkça kendine geliyo. Ve mayaladıkça mayanız çook artacak. Buzluğa da atın biraz bozulursa elinizde mayanız olmuş olur.
çubuk kraker
- 2.5 su br tam buğday unu
- 1.5 yk tereyağ
- yarım su bardağı soğuk su
- bi kaç damla limon suyu
- 1 çk karbonat
- bütün malzemeleri ekleyip karıştırın suyu yavaş yavaş ekleyeceksiniz sadece. Yoğurduktan sonra dolapta 1 saat dinlendirin şekil verip üstüne yumurta sarısı ve susam-çörekotu serpip 170 derecede üstü kızarana kadar pişirin
bir de çok güzel kıvamlı bi omlet tarifim var
- 1 yumurta sarısı +1 yaş beyazını da kullanın
- 3 yk yoğurt
- 1 yk peyniraltı suyu
- 1 yk nohut unu 1 yk yulaf unu yoksa 2 yk tam buğday unu
- dereotu
- tereyağında pişiriyorum. Yanında labneyle veriyorum ikizlerim çok seviyo bunu miktar fazla gelirse yoğurt ve unu birer ölçü azaltırsınız unu tepeleme koymayın silme koyun ☺️