Deletedmom347 3 günlük bebeğe neden mama?? Aklım etmiyor gerçekten inanılmaz üzülüyorum. Nolur yapmayın. Şuan bebeğinizin bu dünyada alabileveği ennn değerli şeyi kolstrum sütünü salgılıyorsunuz. Öyle bir şey ki bu sütün sadece 1 damlasında 500 üzeri kalori var. Doymama imkanı yok yani.
Bebekler ilk doğduklarında hiiiiiç emmese bile kendilerini 2 gün idame edebilecek rezervle doğarlar.
Evet mama hayat kurtarıcı ama anne sütü olmadığı zaman. Bunu da ancak ve ancak dpktor önerisi ile alınması gerekiyor. (Bunu bile sorgulayıp bir doktor görüşü daha alınabilir)
Kaldı ki kaka bebeğin beslenmesinin bir işareti demek değil. Yeni doğan bebeklerde 1 haftaya kadar kaka yapmaması normal kabul edilir.
Sizin bakacağınız çiş sayısı olcaktır. Yenidoğan döneminde ise3 ile 6 arasındaki çiş sayısı normal kabul edilir.
Ayrıca bebekler doğumdan sonra kilosunun %30unu geri verir. (Çünkü ödem ve su atılır) bu durumda da sütüm yetmiyor diye düşünüp mama vermeyiniz.
Her iki saatte bir emen ve yeterince çiş yağan bebek doğru besleniyordur.
O minnacık bünyeye mama dahi olsa onay almadan bir şey vermeyin lütfen 🙏🏻