ulkubulduk Ben emzirmek istememenize de saygı duyarım diğer anneler gibi yooo emzirmen lazım diye düşünmem ama bu kararı istemeyerek, yaşadığınız sıkıntılardan dolayı verdiğinizi düşünüyorum. Biraz dişinizi sıkın. Ben de sizin gibiydim hem sütüm çoktu hem tazyikliydi hem de sürekli Mastit oluyordum. Bir kere mastit olan göğsünüz için en iyi çare emzirmek o göğsü tamamen boşaltmanız lazım, ayrıca baktınız tıkanmaya başladı bezeler oluştuğunu hissettiğinizde hemen banyoya girin çok acısa da göğüslerinizi sabunlayıp o bezelerin üstüne bastıra bastıra masaj yapın. Ben kaç kere ağlayarak bunu yaptım, o bezelerin dağılması gerekiyor. Banyodan çıkınca masajın üstüne hemen bebeği emzirin. Sonrasında ara ara hani bebeklerin gazı için kiraz çekirdeği torbası var ya onu fırında ısıtıp göğsünüze sertleşen yerlere koyup bekletin. Ertesi güne açıldığını göreceksiniz. Sürekli olmaması için de göğüste sütü bekletmeyin. Rahatsız olduğunuzu hissettiğinizde ya bebeği emzirin ya da sağın. Ayrıca bebeği göğüslerinize bastırarak taşımayın gece göğüslerinizin üzerine ağırlığınızı vererek yatmayın ve sıkı, telli sütyen giymeyin. Bunların hepsi mastite sebep oluyor. 6 ay çektim ben 3 günde bir mastit olurdum 6. Aydan sonra rahatladım