Burada “sütüm gelmedi, sütüm yok.” diyenleri görünce o kadar üzülüyorum ki hepsine tek tek yardım edebilmek istiyorum fakat mümkün değil. Doğum yaptığımda bebeğim bazı sebeplerden ememedi ilk gün, çok iyi bir hastanede olmamıza rağmen hemşireler sütün yok diye ısrarla bebeğime mama vermek istediler ben elimle sıkıp bakın kolostrum geliyor dememe rağmen “sütün yok” demek onlara çok kolay geldi. Neyseki anneciğim yanımdaydı ve sen onlara aldırma deyip saatlerce bebeğimi memede tutmamı sağladı ve biz o zor süreci atlattık. Ve daha sonrasında da bir sebepten emzirme danışmanlığı aldım sizinle paylaşmak isterim. Hiç bir yiyecek içecek damla vs süt yapmaz arkadaşlar. Sütü yapan şey sizin kendi vücudunuz, kanınızdır. Eğer kanınızda büyük sıkıntılar yoksa bebeğiniz emdiği sürece vücudunuz süt üretir. Meme öyle bir şey ki bebek ne kadar emerse o kadar süt üretmeyi öğrenir sizin vitamin ve minerallerinizi boşa harcamamak için fazlasını yanda azını değil. Bunu zamanla bebek emdikçe öğrenir yani “terbiye” olur. Sağmak bir ölçüt değildir. Sağdığınızda çıkan miktar göğsünüzün ürettiği miktar değil çünkü hiç bir makine ya da pompa bebek kadar sağamaz memeyi. Sağdan soldan duyduğunuz şunu ye süt yapar bu damlayı kullan süt yapar, senin memen boş süt yok fışkırmıyor gibi şeylere lütfen inanmayın. Bunlar cahil şehir efsaneleri. Bebeğinizi emzirin gerekirse memeniz ne kadar üretmesi gerektiğini anlayana kadar yani sadece bi güncük belki sabredin bebeğinizi saatlerce emzirin inanın sütünüz artacak. Nasıl ki hamileyken yediklerimiz bebeğimize geçiyordu gene aynı şekilde sağlıklı beslenmemiz sütümüzün kalitesine etki edecektir ama miktarına değil. Mineral vitamin ve protein dengemizi hem kendimiz sağlıklı kalabilmek hem de bebeğimize güzel gıda verebilmek adına korumalıyız. Eğer emen bir bebek olmasına rağmen süt olmaması gibi bir sıkıntınız varsa mutlaka kan değerlerinizi ölçtürün ve göğüslerinizi muayene ettirin çünkü emen bir bebek olmasına rağmen süt sıkıntınız varsa ciddi bir sağlık probleminiz var demektir bu da koca karı masallarıyla ve damlalarla geçmez! Daha da başa çıkamıyorsanız damlaya, ona buna vereceğiniz para ile önce emzirme danışmanlığı alın lütfen annelik öyle güzel bir mucizeyken vücudumuz doğal yöntemlerden caymazsak her şeyi başarabiliyorken bebeklerinizi anne sütünden mahrum bırakmayın, kendinizi saçma sapan damlalarla zehirlemeyin.