Celep16 Sürekli emmek istemesi şu. Memeyi alır ağzına süt için çekmez de, koklamak için tutar ağzında.Annesi yanında diye bilmek içi yapar.Bebeklerin ilk 6 ay en kuvvetli refleksi emmektir,oral dönemde zaten her şey ağıza yani.
Ebelere gelince,bakın benim sütüm üzüntüden kesildiğinde 10-12 ebe gezdim genci yaşlısı,bi o kadar da doktor.3 tanesi dedi ki “istediği sürece ver,su için mi süt için mi annesi için mi emmek istediğini kendi bilir.Balık değil bu saatli besleyemezsin”.
Diğerleri de aylık ortalama 700-800 gr alan ilk 3 ayda, bazı doktorlarında “kilo alımı doğum kilosuna göre iyi dediği” bebeğim için -yok 2 saat geçmeden verme, aman 3 saat ara ile emzir,şöyle emzir ama gece mama da ver” gibi öneriler de bulundu. Bunların da hiç biri işime yaramadı.
Tecrübeli anneydim ama süt kesilmesi ilk defa yaşadığım acemi bir konuydu.Benim bildiğim anne sütü alan bebek istediği zaman gak guk emzirilirdi.
Sonra emzirme danışmanı edindim bi de onla görüşeyim diye.Zira mama ile beslemek bence daha zor meşakkatli ve o yüzden o zorluğa girmek istemiyordum.
Her saat sağım + her istediğinde emzirme ile 2-2,5 ayda toparladık.
Benim öğrendiklerime göre bebeğinizin doğum kilosu ile şuanki kilosu iyi bir oranda.Neredeyse 6 ayda beklenen kiloya gelmiş maşallah sağlığı da yerindedir heralde.
Günlük çişli kakalı bezleri yeterliyse,uykusu iyiyse,uyanıkken keyfi tadı yerindeyse ki gittiğiniz doktor da iyi demiş.Bence stres yapılacak bir şey yok.
Bir de şey, bebekler her ay 1 kg alsaydı; 4-5 aylıkken ne kafayı kaldırır dönebilirdi ne de ortalama 1 yaş civarı yürüyebilirdi 😊 O kemiklerin dizlerin kolların da taşıyabileceği belli bi yük var.
Bakın oğlum 20 aylık, karşıdan gören zayıf diyor çünkü Türk usulü boğum boğum bacakları kolları yok.Pirellin lastiği gibi değil. Kilosu 13kg aslında 10-11 olsa da yeterliydi lakin boyu 92 cm. Ayına göre 86-87cm demişlerdi. Boy attı sünnetten sonra boya gitti göstermiyor.Babası da boylu ona çekmiş, gören demez eşim 110 kg ama 90 gibi duruyor.
Biraz bu şekilde düşünün.
Yani bebeğinizin bazı emmesi çerez,bazı emmesi su,bazısı koku vs için 🥰