Celep16
Bebek kilosuyla ilgili sağlık bakanlığının da verdiği bilgileri paylaşayım.Pankart yapıp asasım var resmen.
1- bebekler doğunca doğum kilosunun %7-10 kısmını doğum ödemi olarak verir.Bu ödemi 7-10 gün içinde toparlar,en geç 15 günde toplaması gerekir.
2- İlk 3 ay sürecinde yenidoğan bir bebek ayda ortalama 500-1000 gram alması normaldir.
3- 4. ay itibariyle hareketlenmeye başlayan bebeklerin kilo alımı yavaşlar. 4-5-6. Ay itibariyle ayda ortalama 400-700 gram alması normaldir.
4- 6. ayına gelmiş bir bebeğin, ortalama olarak doğum kilosunun 2 katına yaklaşması / gelmesi beklenir.
5- 12. ayına gelmiş bir bebeğin, ortalama olarak doğum kilosunun 2,5 - 3 katına yaklaşması / gelmesi beklenir.
Şimdi bebeğin 3410 doğmuş, daha 3 ayda 5400 olmuş. 6 ay kilosu zaten 6800 civarı olmalı ortalama olarak. Boyuna da gidebilir.
Hele 6. Aydan sonra hepten yavaşlayacak. 1yaştan 2yaşa 1 kilo alsa öp de başına koy demişti doktor. Günde 16 saat koşuyor 20 aylık oğlum 😂
3750 doğmuştu, 6 aylıkken 7600 küsürdü. Aynı sizinki gibiydi.Dış mihraklar sütün yetmiyordur,açtır,bence mama ver diye girişir.Çocuk hiç kilo almaz, 5 Doktor gezersin hepsi der ki “mama ver” tamam o zaman. Ama onun bunun lafıyla hareket edilmez annelikte. Öncelikle sakin ol o yüzden.
Mama karşıtı değilim ancak gereksiz yere mama verdiğinde,mamanın doyurduğu miktarı bebeğin tok olduğundan emmeyeceği için; 2-3 ay sonra buraya gelip veya doktor doktor ebe ebe gezip “neden sütüm azaldı neden emmiyor eskisi gibi?!” Deme ihtimali de var.
Yüzlerce örneğini gördüm.Kimisine yardım edebildim kimisinde imkan olmadı.
Şuan sürekli meme istemesi de çok normal. İlk 1 sene kafadan böyle.En rahat ettiği yer memedir bebenin.Dişi çıkar,stres olur,uykusu gelir,anneyi özler,koklamak ister,ellemek ister,susar, emme refleksini doyurmak ister…
Bunun 25 günlüğü ile 8 aylığı arasında bir fark yok.
Aynı şeyleri yaşamış bir anne olarak, annem de diyor ki “sana biraz etrafa karşı gamsızlık,bir çift kulak tıkacı,bol emişmeli,bi fincan da kahve” diliyorum