Duygusm merhaba, ayına göre kucakta ya da emerek uyuması çok normal bebeğinizin. Benim kızım 4 aylık olmak üzere, uyku öncesi genelde emerek uyurdu ama şimdi pek istemiyor, müzikli dönenceyi sabit modda açıp yatağına bırakıyorum, önce biraz oyuncaklarını filan inceliyor daha sonra uykuya geçiyor kendiliğinden. Bu gündüz uykularımız için geçerli.
Gece uykusuna yatmadan önce günün yorgunluğu oluyor sanırım, kucak ve ilgi istiyor, ağlıyor, o zaman emerek uyuyor. Gece beslenmesi için pek fazla uyanmıyor benim kızım, ben kalkıp emziriyorum.
Uyku eğitimi neden bilmiyorum ama popüler kültürün bir parçası gibi geliyor bana, pek hoşlandığım birşey değil, bu eğitimler için çok yüksek harcamalar yapan anneler var, saygı duyarım ama ben tercih etmem. YouTube’da çok güzel içerikler var bu konuyla ilgili, bebeğe yaklaşım nasıl olmalı, neler yapmamız lazım gibi.. Ben bu videolardan faydalandım. Aynı saatlerde ve aynı ortamda uyutmaya özen gösterdim bebeğimi. Kesinlikle hiç sallamadım mesela, sallamadan uyutmak en baştan beri hedefimdi.
Bence anneler kendi çocukları için en iyisini bilirler. Anne iyi bir gözlemci olursa, bebeğinin uyku saatinin geldiğini ve nasıl uyutması gerektiği konusunda zamanla pratiklik kazanır diye düşünüyorum. Yine de uyku eğitimi adı altında destekler alan annelere de saygı duyuyorum. Ben tercih eder miyim, etmem. 🌼