Ejderhahavva aslında baktım birkaç saat önce ama o izlediğim kaza raporlarını veren yapımı bulamadım. Ama bu konuda en iyi olan İskandinavlara göre araçta en güvenli denebilecek yeri kaza olmadan bilmek imkansız. Yani dediğim gibi sizden kaynaklı bir kazada evet şoför arkası daha kurtarıcı ama dışardan kaynaklı ve yandan alınan darbelerde orta koltuk daha güvenli. Ama çoğu araçta orta koltukta isofix bağlantı yeri bulunmuyormuş ve genelde de önerilen ön koltuklara hafif yaşlanması oto koltuğunun ama ortada bu pek de mümkün değil haliyle🤷🏻♀️ Yine arka koltuktaki 1 yaşa kadar olan bebeklerin arkaya dönük oturtulması öneriliyor, bu şekilde kurtulma oranını %90-95 ama öne doğru olan oturtulmalardan kurtulma oranını %50-60 olarak vermiş… Sağ arka koltuk için de tek ebeveyn ile seyahatte ilgilenmenin kolaylığını onaylamıyor, dikkat dağıtıcı ve kazaya sebebiyet verici olarak buluyor fakat trafik akışı, iniş-biniş vs düşünüldüğünde daha mantıklı buluyor… hepsinden de garibi tek ebeveyn ile seyahatlerde ön koltuğu çok daha güvenli bulmuşlar🙄 airbag in iptal edilmesi durumunda ön koltuğu ciddi ciddi aşırı güvenli bulmuşlar, arabaların ön kısımları daha sağlammış, ayrıca çocuk yanınızda olduğundan müdahale edilecek bir durumda daha az dikkatiniz dağılırmış vs🙄 Ben sanırım yine de şoför arkasından yanayım🤷🏻♀️