Cemre20 Kızlar alerjik bebeklerinize ek gıdaya ne zaman başladınız ve sırasıyla hangi besinleri verdiniz nerden başlamalıyım bilmiyorum
Kuzuannesi Cemre20 bulent sekerel bizi 4.5 ayda baslattii. Havuc verdim armut dokundu elma verdim patates denemedik dha .
Omurbuglem Cemre20 neye alerjisi var süt ürünlerne mi yani nornalde 3 gün kuralıyla veriyosun üç gün sdce yumurta sarısı deniyosun alerjis yoksa yogurda geçiosun flan
Deletedmom277 Cemre20 biz ek gıda sürecinde alerjisi olduğunu anlamıştık ama öncesinde bilseydim yine de 6 aylıkken başlardım. 181 günlükken başladım yoğurt alerji yapınca 3 gün kuralıyla patates havuç brokoli kabak kapya biberi denemesi yapmıştım
Ozge_AyazEfee Cemre20 Süt alerjisi vardı o zaman. Diğer bebekler gibi yoğurtla başlayamadım haliyle. Sebze ile başladık. Havuç, kabak, patates. Patates de alerji yaptı, ona Bi süre ara verdik. Sonra meyvelere geçtik kaysı, elma, armut.. Bu şekilde devam ettik 🤗
Cemre20 Kuzuannesi Bülent bey hangi hastanede iyi Bi doktormu bizim doktorda 4.5 gibi demişti ama bana erken gibi geldi
Cemre20 Omurbuglem biz şuan sadece mamayla besleniyoruz süt alerjisi çıktığı için diyet mamaya geçtik 12 ay bunu kullanicaz
Cemre20 Deletedmom277 diyelimki yoğurt alerji yaptı bu alerji reaksiyonlarini üstünden atması ne kadar sürüyor
Efvahi Deletedmom277 Allah sizden razı olsun. Çaresiz forumda alerji aramaları yaparken yazdığınız postları gordum, NBL drop la sizin sayenizde tanistim. Sormuştum hatta kaç damla vermeliyim diye size. Şuan 3. Sisedeyiz ve çok memnunum. Kızımın ishali ve süt alerjisi geçti. Rabbim sizin ve yavrunuzun ayağına taş degdirmesin.
Zeyneptoprak Cemre20 süt süt ürünlerine hassasiyeti vardı alerji riski en düşük sebzelerden başladık 3 gün kuralıyla kabak patates le başlamıştım sanırım
Deletedmom277 Cemre20 Yani döküntüler oluşuyor ama alerji yapan bir gıda varsa ben 3 gün ara vermiştim ek gıda tadımlarında
Ozge_AyazEfee Cemre20 HİÇ korkmayın. Neye alerjisi olduğunu biliyorsanız işiniz daha kolay. Ve diğer şeyleri de 3 gün kuralı ile verin ki reaksiyon gösterip göstermeyeceğini kontrol edebilirsiniz.
Monaroka Arkadaşın postunu işgal edeceğim kusura bakmasın 😔 Ben de şey soracaktım size şimdi diyelim ki bebeğimin süte ya da herhangi bir şeye alerjisi var bu ben emzirirken ona geçiyor ve belirti veriyor değil mi?
Ozge_AyazEfee Monaroka Evet. Ama bazen mesela 5 aylık bebek, anne sütü alıyor. Anne süt ve süt ürünleri tükenmesine rağmen bebekte reaksiyon olmuyor. Ama çocuk yoğurt yemeğe başlayınca alerjik reaksiyon gösteriyor. Anne sütü alırken neden olmadı da şimdi oldu? Ben de bunu anlamıyorum mesela
Azygos Deletedmom277 kakada mukus ya da gaz oldu mu ben oğluma elma verdim çok sancılandı alerji var demek mi
Deletedmom277 Cemre20 Süreç sizi hiç korkutmasın. İnanın ek gıdadan sonrası daha rahat. En azından neye alerjisi var neye yok onu öğreniyorsunuz. Alerjisi olmayan gıdalarla yola devam ediyorsunuz ve çokta güzel ilerliyor süreç. Hiç kendinizi böyle etkilemeyin
Cemre20 Ozge_AyazEfee o zannedersem yapım asamalariyla alakaliymis öyle okumuştum Bi yerde yani yoğurun yapımı farklı olduğu için diyolar mesela
Dadam Ozge_AyazEfee bence çocuk direk o gıdaya maruz kaldığı in belirtiler başlıyor anne sütünden geçenden daha fazla miktarda alıyorfuf diye düşünüyorum
Monaroka Ozge_AyazEfee direkt yiyince mi etki etti acaba ya. Peki başka süt ürünlerine karşı da mı alerjisi var
Annesirintugceuzun Cemre20 5,5 aylıkken elma ile başlamıştım. Sonra sebze çorbaları ve meyvelerle devam ettim. 7 aylıkken diyeti açtım ve 8 aylıkken evde ne pişiyorsa ondan verdim. 👌
Efvahi Cemre20 4.5 aylıkken sebzelerle basladim. İlk havuç,kabak,patates verdim. Kakası toparlanmaya başlayınca kendimde diyet açtım.3 gün kuralı bebek için olduğu kadar sizin içinde önemli. Yoğurt mu vereceksiniz mesela ilerleyen zamanda 3 gün arttirarak önce siz yiyeceksiniz eğer bir sıkıntı gozlemlemediyseniz bir çay kaşığıyla başlayıp 3 gün kuraliyla bebeğinizde deneyeceksiniz. Direkt süt ve tereyağ dışında kalan sut urunlerini ikimizde tüketiyoruz şuan. Yakın zamanda yumurtaya baslayacam kendimde. Önce çeyrek yumurta sarısı sonra yarım sonra tamamı. Dokunmazda aynı şekilde kızımda deneyeceğim.