Batuhantugce çocuğunuza bağırmamak marifet değil yanlış anlamayın sakın dediiimi. bağırmayarak bazı anneler en iyi şeyi yaptığını düşünürken ona zarar verirker farkında değil. ben bağırmaktan kasıt şunu söylüyorum,
bir çocuk yanlış yapıyorsa, yaptığı davranış doğru değilse (ki bu bebeklik döneminden başlıyor aşılamak) uyarmaz ise bi ses tonu ile, o çocık gün geçtikçe annesini tepsine biner aynı sizin böyle anlattığınız gibi.
bende kızıma asla ama asla bağırmadım.
eşimde hakeza. çok naif duygu yüklü bi kızım var.
yanlış yaptığında " Hayır Ela, yaptığın doğru bi davranış değil , (ses tonu normelinden bi tık yüksek, idrak etsin farklılığı diye)
diyip ikaz ettik baktık söz dinlemiyor yapıyor, oyuncağı yere atoyor diyelim,
oyuncağı yere atmamalısın, oyuncağın kırılır buda sana zarar verebilir diyoduk.
baltık dinlemiyor,
bir daha öyle yaparsan oyuncağı elinden alırım diypdum. yine yapıyodunmesela
elimden alıyodum. ağlıyodu daha çok. ağlama inadını kırdıktan sonra bi sonrakinde aynı hareketi yapamıyodu, çünkü ben ağlasamda annemle babam vermicekleri kafasına yerleştirmiştik.
ona zarar mı vermiş olduk?
hayır.
ağlayarak bişeyleri yaptırma, nefesi kesilene kadar ağlama çocukların doğasında var.