Guligul Ne demek canım rica ederim. Ben başlamadan bir ay önce iyice kafayı takmıştım bu ek gıda işine, çok araştırdım, doktorumuz da çok çok iyi. 👍🏼Tabi her bebek farklıdır ama ben hem kendi doktorumuzun söylediklerini hem de kendi uyguladıklarımı yazıyorum sana.
⭐️Şimdi diğer sorularına gelince evet öğünlere tadımlardan sonra başlamalısın ama bizim doktorumuz tadımları 15-20 günle sınırlı tuttu sonrasında yeni verdiğim besinleri ara öğün olarak olarak tattırdım. Ve tadımları da öğün şeklinde yaptık biz bunun çok faydasını gördüm Yani öğlen sadece bir kaşık verip geçmedim. Mesela kabak tattıracağım diyelim, öğleden önce bir kaşık akşam üzeri bir kaşık tattırdım ve hemen hemen aynı saatlerde verdim böylece öğün alışkanlığı başından beri oturmuş oldu.
⭐️Ek gıdayı verdikten sonra iki saat beklemez bebek çünkü zaten ek gıdayla doymayacak ilk başta, o yüzden ek gıda verdikten en fazla yarım saat sonra mama ver sonra sonra kendi bebeğinin ne istediğini ne zaman istediğini çözersin zaten. Ben şu an ne zaman isterse emziriyorum.😉
⭐️Yoğurttan da başlayabilirsin tabi bu sana kalmış ama sebze ve yoğurdu ilk başta karıştırma alerji olurda neyden olduğunu bilemezsin. Tek tek git, aynı gün iki yeni besin verme. Önce deneyip sıkıntı olmayanları verebilirsin yeni besinle.
⭐️Yoğurdu niye o kadar karıştırıyorsun ki Yani bütün türlerini denemek zorunda değilsin. İlla denemek istersen de önce keçi yoğurduyla başla daha sonra inek sütünden olana geç ama birini yemesi yeterli bence. Ben küçük baş hayvanın hiçbir şeyini yiyemediğim için Ekin’e de inek sütünden yoğurt verdim. 🙈
⭐️Organik gıdalara tadımlardan sonra başlarsın ama ben yumurta ve yoğurt denedikten sonra bebek bisküvisi yapıp vermiştim o zaman o ürünler gerekli oluyor. Zamanlama sana kalmış ama benim en çok kullandığım tarhana, bebek irmiği ve bebek salçası şu an.
⭐️Düzene oturacak merak etme bir ay sonra çözmüş olursun sen de, Eylül’e kadar çok rahat yoluna girer. Benim tavsiyem bığazına kaçar falan diye panik yapma ekinin dişi olmadığı halde eline salatalık, armut, elma veriyorum bunların suyunu emip küçük parçalar kopara kopara yiyor. Sürekli böyle yap gibi püreler verirsen katı gıda yemekte zorlanır ama tadım sürecinde biraz hassas ol orada kıvamı biraz daha sıvı olmalı verdiğin şeylerin. Ki bebekte ön yargı oluşmasın.