Sezeryanlı olmanla ilgisi yok canım. Bol bol emzir emzirdikçe artacak.
Şimdi gelelim kendi deneyimlerime. Ben 3,5 ay hiç uyku yüzü görmemiş ve yardım da almamış şu an uykusuzluk sebebiyle başka sağlık problemleri hortlamış bir anneyim. Başkasına azıcık faydam dokunsa kardır. O nedenle yazıyorum:
- öncelikle, sütün az veya sütün kalitesiz laflarını sallama. Bebeğin çişli bez sayısı ve doktorun kilo kontrolü önemli. Eski jenerasyon anca aç demeyi bilir. Onları susturmayı bileceksin ki moral bozmasınlar.
- bebeğin gazlı olduğundan uyumuyor. Başka sağlık problemi yoksa nedeni bu. Her emzirme sonrası yaklaşık 7-8 dk sonra yani bebeği dik pozisyona getir (uyuyor olsa bile) elini avucunu bombe yap, aşağıdan yukarıya pıt pıt yap. Hafif sert yapabilirsin. Gegirme sesi duyacaksın. Bunu duyunca rahatla.
- Bebeğin kol kısımını hafif kundak yap yatarken ayaklar geniş olabilir
- reflü yatağı kullan
- yatırdığın yatak soğuk olmasın mümkünse kokun sinmiş bir giysin de orda bulunsun
- geceleri ışık açma veya minimum aç emzir gazı çıkar konuşmadan ses etmeden yerine koy. Uyandı mı aç olmadığına eminsen al yerinden hafif kucağında salınım hareketi yap susunca tekrar yerine koy.
- Bebekler ilk 2 ay anne kokusu olmadan yapamazlar gündüz saatlerinde sling varsa ona sar işlerini yap yemeğini ye suyunu iç. Koynunda dursun. Gündüzleri sesli konuş güneşi göster. Her şeyi anlat. Merak etme seni anlıyor.
- Banyo yaptırmak iyi gelir. Ufaktan bir rutin oluşturmaya başla. Akşam 7 gibi loş ışıkta üstnü çıkar banyosunu yaptır odasına getir masajını yap hafif binninni veya müzik çalabilir. Kundağını yap emzir ışıkları kapat ve iyi geceler de. Uyusun uyumasın akşam 8de emziriyor ve uyutuyor ol. 3. Aydan sonra o da adapte olacak merak etme