Nehirrrrrrr silent period denilen dönemin hangi bebekte ne kadar olacağını bilemeyiz ama bunun sadece 2 dil edinimiyle alakalı olduğunu düşünmüyorum. Çocuğunu çift dilli yetiştiren pek çok aile ve örnek var herhangi bir sorun yaşamamışlar. Gördüğüm derslerde de bunun olabileceğini sadece dile maruz bırakmanın yeterli olacağını pek çok örnekle gördük. Makalelerini inceledik. Kendimce yaptığım ataştırmalar, derslerin, örnek aileler sonucunda böyle bir işe kalkıştım açıkçası. İkizlerimden birine clap your handa dediğimde alkışlarken diğeri çoğu zaman yapmıyo. Tek bebek olsaydı yok olmuyo bu iş diye düşünebilirdim. Ama gelişimleri farklı. Eminim konuşma konusunda da bu böyle olacak.
Yurtdışında yaşayan bi aile düşünelim. Dışarda Almanca, İngilizce dile maruz kalıyo sürekli evde Türkçe. Bu çocuklar konuşabiliyo bi süre sonra farkında olmadan iki dili edinmiş etkin kullanır hale gelmiş oluyo.
Tercih ve inanmakla alakalı olduğunu düşünüyorum yine de tavsiyeniz için teşekkür ederim 🌸