Sunay10 Fasulyem çok fazla uyumaktan aç kalıyor ve kan şekeri düşüyor benimde bebeğim 7 günlük ve sarılık oldu 13 çıktı fakat zorla 2 saatten erken uyandırıp emzirdim yarım saat ve çok şükür azaldı allahım sizede şifa versin tez günde evinize sağlıkla dönersiniz
Ela_Kaan Fasulyem benimde oğlum 2 günlükken hastanede yattı ışının altında eve gidince geri aynı sararıyor ama sık sık emzirmeyle geçecek benim sütüm yoktu ondan sarılık oldu sanırım elimle sıktım göğsümü acıta acıta bir çay kaşığına 3 4 damla gelirdi kadardı Zorlaya zorlaya en fazla 1 tatlı kaşığı geldi ben hergğn aynı şekilde sıkmaya başladım 2 gün sonunda hafif gelmeye başladı pes etmemek lazım canım
Efemm Sunay10 eskiler tamam bişeyleri biliyorlar tamam ama bu bebelerde eskilerin bebesi gibi degil sizin bizim gibi büyümüyor işte ben oglanın gogusleri süt topladı şişti kaynanam biz sıkar sütü cıkarırız dedi sıktı ceviz buyuklugu gibi oldu iyice şişti artık anne bırak elledikçe kotu oluyor dedım hayır gecer dedi inatla baktı gun gun kotu oluyor ellemedi hastaneye bi goturun dedi bnde doktorumu arayım durumu soyledım sıcak su ile masaj yap gecer elleme de sıkmada dedi gecti yani demem o ki eskilere annelerimize saygım sonsuz ama olmuyor (BEBEKLERİMİZ SON MODEL) yeni nesil bunlar vucudu alışık degıl 🤪
Eylulum1 Fasulyem evet ınat ettım vermedm sonunda verdım hemen gectı gozundekı sarılık. bir hafta az suya bir kesme şeker attım içirdim cokda severek ıctı 3 aylığız buarada
kardelen00 Fasulyem bizimde kan uyusmazligimiz vardi bir de bebegin 2250 dogdu emmeyi bilmiyordu. tabi ben emzirdigimi saniyodum hatta ne uslu bebek hep uyuyor diuordum. meger cocuk 3. gun sarilik olmus acliktan kan sekeri dusmus ondan uyuyormus. 3. gun 13 le tedavi gorduk eve geldik. 7.gun 19 ile hastaneue bir daha yattik tedavi icin o zaman ebe gelip sutumu sagmami istedi meger sutum azmis bebekte emmeyi bilmeyince ben emiyo sanarken sut alamiyormus. 3 saatte bir en az 15 dk 2 gogusu emzirdim ustune 30cc mama verip icebildigi kadar icirdim sonrada goguslerimi sagip dolaba attim. bir sonrako 3. saat once emzirdim sonra sagdigim suti verdim azsa ustune mama verdim tekrar meme sagdim. tam 1 ayim bu sekilde gecti. cok sukur bebegim sariligi atltti kendine geldi. yani demek o ko sutune bir bak. bebegin emerken yutkunma sesi gelmesi lazim benimki gibi emzik niyetine bos emmemesine dokkat et. gerekirse sag sutunu siringayla ver alarm kur en gec 2 saatte bir anne sutuyle besle eger mama vereceksen sutun azsa 3 saatte bir besle mama zor hazmedilir. atlatiyorlar simdi benimki 4 aylik tosbaga oldu :)
Fasulyem kardelen00 maşallah maşallah. yutkunma sesi geliyor canım onu duyuyorum. Birde 40 haftalık 3550 kilo dogdu. Suyum falan geldi normal dogum olacaktı ama kanala inmedi sezeryan oldu. Sütüm mü eksik acaba nasıl anlarım onu
kardelen00 Mirva evet eder uyanmasina gerek yok illa eger uyanmiyor ve ememiyorsa ( benim bebegimde oyleydi) sagip siringayla verirdim. onemli olan beslenmesi. sarilik vucuttaki bilrubin seviyesi yuzunden oluyor. bilrubinde idrarla disari atiliyor bunnedenle sık beslenip sık cis yapmaso gerekiyor
Defneveannesi Fasulyem ah sarılıktan çok çektim ben seni şu an çok iyi anlıyorum neredeyse tam 1 ay sürdü. Bir gün yükseliyor bir gün düşüyordu. Çocuğumun ayağını delik deşik etmişlerdi. Hastanedeki çocuk hemşiresi bana her emzirme sonrası 2-3 çay kaşığı serum suyu vermemi ve mavi ışık kullanmamı söyledi. Ben de 1 hafta boyunca bebeğimi mavi ışığın altında yatırdım tabi bu arada hep gözlerini kapattım. 1 hafta sonunda değerler çok düşmüştü. Hatta doktor artık gelmemize gerek kalmadığını söylemişti. Biz sarılığı böyle atlattık inşallah sizde kısa sürede atlatırsınız 🙏
kardelen00 Fasulyem evde sut sagma makinan varsa iki memenide emzirdikten 2 saat sonra sag bakalim ne kadar cikacak. bebegin emmesi pompadan daha gucludur genelde. suan icin iki gogsunden 70 civari ciksa bebegine yeter daha cok kucuk. evde pompan yoksa yapabilcek pek biseyin yok sanirim. ama sekerli su verme doktorum verme seker zararli bebegin vucuduna. onun yerine sarilik gecene kadar mama takviyesi yap o sekerli sudan daha iyidir.
Fasulyem Deletedmom190 nasıl uyandırdın her şeyi yapıyorum uyanmıyor. Böyle serin elimle falan dokunsam irkilse falan yazık olur diye üzülüyorum bu sefer
kardelen00 Fasulyem yazik olmaz :) hemsire gostrmisti bana da ayaginin altini cimdikliyordum , altini acip islak pamukla siliyordum, isiklari aciyordum hir sekilse uyandiriyordum. ama uyandiramazsam son care siringayla agzina veriyordum sutu ya da mamayi
Deletedmom190 Fasulyem Altini actim. Öptüm. Baktim uyanmiyor en son biraz canini acittin ayaklarindan sıktım. Evet kiyamiyorsun ama mecbursun yoksa sariligi ciddi boyutlara ulasır. Mecbur uyandirman lazim.
kardelen00 Fasulyem pompa evde bulundur canim benim sutun yetse bile fazlasini sagip buzluga atarsin 3 ay omru var buzlukta. sıkısinca verirsin stok olur. hemde sagdikca artar sutun. durumun varsa al evinde bulunsun derim. canini da hic skma taze anne gececk bu gunler ben cok uzuluyordum simdi cok pismanim yipratmisim kendimi diyorum. mis kokulu bebeginle mutlu omurlerin olsun :)