Barlasinannesi
oğlum 19.5 aylık ve henüz hiç kelimemiz yok.Birkaç hece var sadece.sizinki gibi deee beee yapıyor.Doktorumuz anne baba olarak kaç yaşında konuştuğumuzu sordu ilk olarak.Ben erken konuşmuşum fakat eşim de 3 yaşına doğru konuşmuş.Zaten bu yüzden anormal bir durum değil,genetik faktörler etkilidir böyle durumlarda dedi.
Bir de bizden daha çok konuşmaya teşvik etmemizi istedi.Normalde oturup kitap okumamıza izin vermediği için( 5 saniye yerinde durmuyor çünkü) karşıma alıp sohbet ediyorum.o anlamsız bir şeyler söylediğinde anlıyormuş da cevap veriyormuş gibi bir şeyler söylüyorum.Ara sıra tvden tane tane konuşan şeyler izletiyorum.Doktorumuz karşına oturup izlemese de o kelimeler bilinç altına yerleşir dedi.Mesela youtube’ta ilk kelimelerim videolarını ya da caillou gibi net ve tane tane konuşan çizgi filmler açıyorum.Asla bebekçe konuşmalar da yok.Mesela suyu bab diye istiyor,su mu istiyorsun diye üsteliyorum.Eğer her bab dediğinde hemen suyu verirsek asla öğrenemeyeceği belirtti doktorumuz.
Şimdilik bu şekilde ilerliyoruz☺️