Muhammed_efe tabii yoğurdun birkaç yontemi var. Çiğ süt bebek için tercih etmiyorum güvenemiyorum hele bu dönemde. Anne sütü veya formül süt ile de yapılabiliyor bunu denemedim. Ben günlük süt kullaniyorum. Alerjisi olduğunu tespit ederseniz keçi sütü kullanabilirsiniz. Yoğurdu azar azar 3 gün yetecek şekilde yapıyorum, 3gunun sonunda artarsa da artanindan lor peyniri yapıyorum.
Firinimi yogurt yapma derecesine getiriyorum böyle bir ayar yoksa 50 derece isitabilir ya da 100 derece ısıtıp biraz sogutabilirsiniz.pisirme işlemi yapmayacağız yalnizca yoğurdun 45 derece civarındaki sıcaklığını korumasini sağlamak istiyoruz.
Yarım litre günlük sütü ısıtıyorum.
Serçe parmağım 8 saniye dayanacak sıcaklığa gelince kapatıyorum.
1 çorba kasigi büyuyo probiyotik maya ya da önceden yaptığım yoğurdun üstüne biraz sıcak sütten ekleyip ilistirdiktan sonra isittigim sütun içine koyuyorum.
Karıştırıp cam kavanoza aktarıyorum ve kapağı açık bir sekilde hızlıca fırına koyuyorum.
5-6 saat sonra buz dolabına aktarıyorum.
Tutmayan veya 3 günü geçip artan yogurtlardan lor peyniri:
Yoğurdu tencereye alıp ısıtmaya başlıyorum.
Isınırken içine birkaç damla limon sıkıyorum.
Biraz daha karıştırıp ısıtıyorum.
Kesilen yoğurdumu bir kase üzerinde süzgeçten geçiriyorum.
Süzülen suyu bebeğin corbalarina katmak üzere buzluğa atıyorum)(buz küp kalıplara koyabilirsiniz her çorbaya bir küp)
Suzgecin üzerinde kalmış olan lor peynirlerini de bir kaba koyup buz dolabına koyuyorum :)