hmyrasln tam olarak belli bir nedeni bilinmiyor bebek ve çocuklardaki şekerin, tip1 diyabet diye geçiyor, yaşlılardaki ise tip 2 olarak. tip 1 in tam olarak bilinen bir nedeni yok, tip 2 olan yaşlılardaki genelde kiloya bağlı oluşuyor, aşırı kilolu genç ve çocuklarda da oluşabiliyor. tip 1 diyabetin tedavisi hem yediklerine dikkat etmek hem de insülin kullanarak düzenli ölçüm yapmak. çünkü hiç insülin üreten hücre yok o yüzden orak yolla alınan ilaçların bir faydası olmuyor