Tortilla_ Kızlar merhaba. Kızım 1 ay 14 günlük meme+mama gidiyoruz. Ağlayıp uyandığında kaldırıp önce meme veriyorum tek göğsümü veriyorum. Sonra 1 saat falan oynatıyorum masaj falan yani. Yatacağı zaman 80 90 cc de mama veriyorum. Bilmiyom doğru mu yapıyorum. Sadece göğsümü verip mama vermeden yatırınca ağlıyor uyumuyor uyusa bile 30 40 dk. Zaten gündüz uyku sorunu var . Goguslerim yumuşak 1 haftadır dolmuyor mu nedir. Çünkü 1 haftadır memede sayılır. Sabahları dört buçuk 5 den sonra yanıma yatırıyorum emerek uyuyor. Sorum şu bebekleriniz tek meme de ne kadar kalıyor ve ilk emzirmeden sonra ne kadar süre uyanıklar ve uyutmak için diğer memenizi mi verip doyuruyorsunuz . O kadar acemiyimki neyi nasıl yapacağımi bilmiyorum. Emzirmekten hiç bişey anlamıyorum. Doğru düzgün emmiyo doyuyor mu doymuyor mu anlamıyorum. Sütüm var mı yok mu anlamıyorum. Bi akıl verin . Uyanınca rutininizi anlatır misiniz
Zeyno111 Tortilla_ Yeni doğan bir bebek anne memesine yapışık yaşar bu sütün olmadığı anlamına gelmez güvende hisseder kendini zaten midesi ne ki tabi ki doyuyordur kilosunda sıkıntı olur doktor verdirir amenna ama boşu boşuna mamayı dayatmayın çocuğa şekerini yükselttiği için tabi uyuyordur. 2 ay olana kadar 2 saat geçmeden geceleri emzirin memede uyuyakalabilir normaldir alt çenesine dokunun uyarın ayak topuğuna da Vurabilirsiniz. 40 çıkana kadar bir uyku düzeni yoktur yani uyanacak sizi isteyecek 3aya kadar da hemen hemen yapışıktır ilgisi alanları o süreden sonra etrafa açılır kendi ellerinizle sütünü geri itmeyin sık sık emzirin bez sayısını kontrol edin emzirdiğinizde dolu dolu kaç bez alıyorsunuz 24 saatte toplam 1 paket margarin ağırlığındaysa yetiyordur 😇
Ssultannn Tortilla_ canım benim bebeğimde bir aylık ve iri bebek hep emmek istiyo göğüslerim yumuşak olsa bile emziriyorum emdikçe süt gelir zaten mamayı şimdiye kadar 3 4 kez verdim oda doktor önerisiyle doymadığı için hep seni istemesi çok normal memede güvende hissediyo kendini
Akademisyenanne Tortilla_ goguslerinizin yumsak olmasi bos oldugu anlamina gelmez. Gogsunuz terbiye olmus demektir. Yani talebe gore uretim yapacak artik. O yuzden bol bol emzirmeniz gerekiyor. Ayrica yumsak memedeki sut daha yagli olur demisti ebemiz. Gogsunuzde doluluk beklemeyin. Sutum gelsim emzireyim degil, sut bebek emerken gelir. O yuzden mamaya degil memeye odaklanin.
Tortilla_ Azizeguney hayır kendimiz veriyoruz. Ilk 3 gün sütüm gelmemişti ve uyuturken mama veriyorum. Çünkü bi ilgili çocuk doktorumuz yok. Özele gittiğim halde. Adama sütüm yok diyorum mama veriyorum dedim. Öncelik anne sütü diyo. Insan bi sorar hangi mama ne kadar veriyon. Soruyom düzgün cevap da vermiyo. Bende kendim bi düzen kurdum öyle
Tortilla_ Zeyno111 mama uyku yapmıyor öyle uykucu değil. Ama devamlı emdiği için göğüslerim yumuşacık. Ve mememi 10 dk düzgün emmiyo anlayamıyorum doyduğunu
Hlydnz Öncelikle mamayı doktor mı tavsiye etti ? Sonuna kadar emzirmeye çalışın daha çok küçük size yapışık olması çok normal hem emzirdikçe sütünüz artar bol su için alerjiniz yoksa börülce bulgur susam tahin yiyin beslenmenize dikkat edin memenin yumuşak olması illa süt yok demek değildir gece bile emzirince birşeyler atıştıryordum koca bardak su içiyordum Bir de olumlu düşünün sütüm yok demeyin kendinizi germeyin ☺️
Tortilla_ Hlydnz doktor tavsiye etmedi sıfır ilgi. Aslında gerilmiyorum. Sadece devamlı emdiginden göğsüm yumuşacık 2 saat 3 saat sonra yine yumuşak. Ama sıktım mı göğsümü süt geliyo.
Tortilla_ Ssultannn 3550 doğdu bebeğim . Sütüm gelmedi 3 gün mama verdim. 10 gün sonra doktora gittim hocam sütüm az gelmiyo mamaveriyorum dedim . Öncelik anne sütü diyo. Bi sor hangi mama kac cc veriyon işi varmış gibi hızlı hızlı cevapladı gönderdi bizi. 1 aylık kontrole gittim 4 kg olmuş sadece. Yani illaki doyuyordur benden çünkü emiyo sürekli
Busraesmahafsa Dolu sert memede çoğunluk sudur ama yumuşak memedeki suyu önden bitmiş yağlı süttür meme yumuşak çünkü asıl besleyici yağlı süt vardır
Ruzgarpoyraz Tortilla_ doktor sana en guzel seyı soylemiş canım öncelik anne sütü sen mama vermeye kendı basına karar vermemelisin bebegın de gelişim geriligi olur kilo alımı normalden az olur o zaman doktor sana soyler mama ver dıe birde şu sütüm yok sütüm az düşüncesinden sıyrılmalısın beynine olumlu msj iletki sütün bol olsun sık sık emzır ne kadar cok emerse o kadar cok süt üretir vucut
Ozgemrem46 Tortilla_ yanlış yapıyorsun emdirmen gerek sütün bence var senin sen psıkolejını bozma ve sureklı emzir zaten 45 dakıka uyusun bana doktorum yarım saat arayla emzır demişsti sabır gerektıren birşey ama daha bebegın çok küçük ve doyup doymadıgını bilmez sureklı mama meme ne verırsen alır mamayı kesmenı tavsıyem çünkü seni birakacaktır alışınca küçük daha unutur hemen memenin yumuşak olması sut olmadığı anlamına gelmez aksıne terbiye olmuş yanı sut var dmek emmedgı zaman dolar sıser buda çok normal sut bırıkıyor damarının yan kısmında demek
Tortilla_ Akademisyenanne yaaa çok teşekkür ederim inşallah öyledir azalma yoktur yani. Bide bebeğim doyup da bırakmıyo memeyi ağzında uyusa da ağzında uykusunda bile emiyo. Buda bende doymuyo hissi oluşturuyor
Zeyno111 Tortilla_ Bazı bebekler uzun kalır memede bazıları 5-10 dakikada emer canım çekim gücüyle alakalı işi bittiyse emmiyordur artık sonrasında ağlıyor mu huzursuz mu aç hissiyatı nereden oluştu ki ? Göğüslerin terbiye olmuş olabilir genelde 3.ay civarı olur ama erkenden de olabilir yani bebek çektikçe süt gelir ilk günlerdeki gibi değil 😇Bir de mamayı biberonla veriyorsanız ilk atak zamanında sizi red edebilir dikkatli olun hızlı akışa alışırsa meme istemeyebilir
Hlydnz Tortilla_ doktor tavsiye etmeden mama niye verdiniz ki son çare verseydiniz google da yazar ya da doktora tekrar sorarsınız belli kiloya gelmişse çişli bez sayısı bunlar gösterir sütün yettiğini daha küçük olduğu için memeye yapışabilir normaldir emzirdikçe süt de artar memenin yumuşak olması sütün olmadığını göstermez
Ssultannn Tortilla_ anladım canım benimde 4 350 doğdu mamada verdik mecbur kalınca veriyosun doymayınca
Elif06 Bende seninle aynı dertten müzdaribim, emiyor ama doyuyor mu anlamıyorum, emdikten sonra hemen yine elini ağzına götürüyor aranıyor aç doymadı diye mama da veriyorum üstüne 🙄
Tortilla_ Elif06 hiç düzgün emmiyo. Yani ilk 3 ay hep anneyi istermiş ama doyunca hiç mi kendi bırakmaz memeyi . Bırakmıyorda çekmeye kalkınca başlıyor emmeye. Her işim kaliyo banyoyu bile 5 dk da yapıyom artık aman uyanır korkusu ile
Tortilla_ Ruzgarpoyraz öyle dedi ama süt gelmedi ki ilk başta . Öyle verdim mamayı. Sonra göğsümü düzgün almadi şimdi de iyi emmiyo. Tekrar deneyeceğim bakalim mama vermeden uyanacak mi ağlayacak mı.
Tortilla_ Ozgemrem46 Emziriyorum ilk başta uyanınca. Sonra 45 dk 1 saat uyanık kaliyo tekrar Emziriyorum uyutuyom bi bakiyom ağzı aranıyor uyumuyo sonra mama vermiştim. Şimdi önce emzirip sonra uyurken meme vermeden direk mama veriyorum ki uyusun. Sütüm yetip yetmediğini anlamıyorum sadece aslında. Sütüm yok değil var ama ona yetiyo mu
Ozgemrem46 Tortilla_ kuzum bende gittim doktora su dedıklerının aynısını bende yaşadım doktora sureklı aranıyor hiç doğmamış gibi alıyor içiyor dedim uyumuyor dedım aklına ne gelıyorsa sütüm çok az geliyordu doktor bana mama verme sürekli emŞr dedi ben emzirdım bebeğim ağladı benim canım yandı kanardı hep o kanlı kanlı Emmek isterdi azmet dedi emsin dedi gerekırse kanlı emsin dedi öylede yaptım ve emmeye başladı sürekli emzirdim ama sürekli belki 24 saatın 20 saatı emzirmeyle gecıyordu ve doktor sureklı aranırdoydugunu bilmez dedi bebeğimi bir gün tıka basa emdırdım artık karnı patlayack kusuyor ama haladaha Emmmek istiyor ha dedim ki doktor haklıymış demem o ki senin sütün gayet iyi yetiyor yavruna sırf uyusun dıye mama verme hatta atak bile geçiriyordu ağlaya aglaya emmek istemiyordu ilk mecbur emecekti mama vermedim sende verme ve emzir o kadar güzel bir duygu ki o emdıkce sen mutlu oluyorsun hem yarayışlı sen sabırlı ol ve dedıklerımi dene istersen yinede tercih senin