Esrayukselkosu
Merhabalar, hamileliğim süresince çok fazla normal doğum hikayesi aradım ve istediğim kadar detaylı çok az bulabildim. Bende burada kendi doğum hikayemi uzun uzun anlatmak istedim..
25 Nisan.. 40 haftayı tamamladık ama gelen giden yok. Herşey normal görünüyor, doktorum 3 günde bi kontrole çağırıyor. 4 kilo civarında bir erkek bebek bekliyoruz. Ben hamileliğim süresince olduğu gibi son gün dahi deli gibi hareketliydim. Öğretmenim 37. Haftaya kadar çalıştım, okula yürüyerek gidip geldim hergün 6 km yol yürüdüm yani :)
23-24 nisanda yiğenlerimin gösterilerine yine yürüyerek gittim. Ve ilk defa 24 nisan günü gösteriden dönerken eşime ‘çok yorulmuş hissediyorum’ dedim. Meğer geliyormuş bizimki :)
Bu arada ben asla bulamadığım kadar çok detay vermek istiyorum çünkü bilme ihtiyacı çok fazla oluyor son zamanlarda.. neyse.. :) demekki neymiş çok yürümek bol yürümek işe yaramıyormuş doğum için zamanı geldiyse doğuyormuş. Yürümek kolaylaştırıyor olsa benim 7. Ayda doğurmam falan gerekiyordu:)
41. Haftam doldu, ertesi sabah doktor kontrolüm var. Çokta uykum var. Bu arada eşimde izne ayrıldı artık hala gelmezse sezeryan olabilir falan diye. Gece saat 4, bilin bakalım noldu? Çişim geldiiii ;)
Son 2-3 haftadır her ıslaklık hissettiğimde ay altıma mı kaçırdım ay suyum gelirse nasıl anlarım ay nişan acaba nasıl bişey diye tuvalete hep depar atarak gidiyordum. Bu seferde dedim ki yine gelen giden yoktur ama hadi gideyim 😂
Tuvalete oturmamla birlikte löööööps. Nişan denilen olayın anlaşılmama ihtimali yok arkadaşlar. Herhangi bir akıntı ile onu aslaa karıştıramazsınız. Aha dedim geliyo :) hemen temizledim kendimi pijamaları falan çıkarttım odaya geri gittim dedim kocam bey kalk oğlan geliyorrrrr!!!
Yataktan kalkıp valizimize ne ara ulaştı inanın farkında değilim 😂 dedim dur sakin. Ben bi duş alayım bi abdest alayım sakin ol hastaneye daha gitmemize gerek yok hemen doğmuyormuş öyle. Duşumu aldım geldim, dedik uyuyalım. Ne mümkün! :) kalbim pır pır. Bi kalbim atıyo, iki Göktürk vuruyo içerden.
Annemlere ve en yakın 2 arkadaşıma haber verdim, bi de kuzenime, bi de ablama 🤭 çünkü ben böyle bi insanım sessiz sedasız doğurucam deyip sülaleyi ayağa kaldırdım 😇
5 bucuk civarı ince ince sancılar gelmeye başladı. Bu arada eşim kahvaltı hazırladı oturdum yedim çay falan içtim. Hastaneye gittiğim andan sonra yedirmeyeceklerini bildiğimden enerjim düşmesin diye yedim yani iyi yapmışım sizde yiyin.
Telefona sancı sayar indirmiştim ve insanoğlunun bunu bile yaptığına hayret etmiştim neyse yararlı bişey o, onuda indirin. Başta 11 dk da bi gelip 50 sn falan kalan sancı birden 6 dk da bir gelmeye başladı şiddeti de artıyordu ama saatte 7 olmuştu. Giyindik, babamda arabayla geldi bizi aldı hastaneye gitmek üzere evden çıktııım. Giderken döndüm eve dedim ki döndüğümde 3 kişi olacağız ev, sana söz. Büyük konuşmamak gerekirmiş öğrendim, oraya da gelicez...
Arabada sancılarım daha da arttı. Vay be dedim filmlerdeki gibiyim! Ama sanki filmlerde abartıyorlarmış bu sancıya barım barım bağırılırmı hiç! Deneyimsizlik 😂
Hastaneye gittik doktorumun odasına hemen gittim alttan muayenemi yaptı dedi 3 cm yatışını yapalım. Şuan bile tüylerim diken diken Allahım o nasıl heyecannnnn 😍
Doğum katına çıktık. Aşağıdan bilgimde verildiği için hemen odama geldiler. Kıyafetler çıktı pembiş hastane cicisi giyildi, kocaman bez takıldııııı. Biraz sonra lağman için geldiler. Lağman acısız zahmetsiz aşırı rahat bir olay, korkulacak hiç bi şey yok. Sadece benim hemoroidim olduğundan ve hasta bakıcı cort diye oraya bastırdığından benim çok canım acıdı ama çıkartıp kendim taktığımda aşırı rahattı buna dikkat edin :)
İşlemlerim yapıldı, bi milyon tane imza attım, serumum geldi. Bebeği beslemek için dediler ama malum bizim özel hastaneler suni sancı vermeye pek meraklı. Benim sancım zaten geliyor ara ara diyemeden yedim suni sancıyı. Bu arada annem ve en yakın çocuksuz arkadaşımda hastaneye geldiler. Gerçekçi olacak ve ne abartacak ne de azaltacağım bundan sonrasını.
Suni sancı şuan ne şekilde zor olduğunu anımsayamıyor olsamda zor arkadaşlar. Benim canım kıymetli, bunu önümüze koyarsak normal bir insandan daha çok bağırmış olabilirim. Nst sancıyı %80 gösterdikten sonra ben katı inletmişim net. Annem beni doğal kardeşimi suni sancı ile doğurmuş mesela suni sancı normal sancının on katı diyor. Ama işte güzelliği şu, çok kısa sürede 10 cm çiçek gibi açılıyor, temiz iş.
Benim bebeğimin pozisyonundan dolayı doktor sola yatık duracak ve hiç kalkmayacak bilgisini vermiş yukarıya. Sancı anında ne mümkün bağlasalar duramazdım öyle. Mesela beni bacağımı sallamak çok rahatlattı sancıla esnasında. Mesela ben çok üşüdüm. Mesela ben eşimin elini bi an bile bırakmam zannederken bana dokunulmasını geçtim odada insan görmeye dayanamadım. Ama altını çiziyorum benim canım çok kıymetlidir.
9 da yatışım oldu sancı verildi, 11 de doktorum geldi suyumu patlatmaya. Şişten hallice bir aleti alttan muayene eder gibi parmağı ile beraber sokuyor, bebeğin konumunu kontrol edip sulu kısma batırıyor ve suyu açıyor arkadaşlar. Bastırması bi anlık zonklama yapıyor ama hepsi bu. Suyumu epeyce boşalttı. Dedi ki sancıların çoğalacak muhtemelen 1 saate doğumhaneye alınacaksın 6 cm açıklık var.
Velhasıl saat 12:20 de 8,5 cm açıklık ile doğumhaneye götürüldüm. Doktorum, ebem, o esnada annem yerine koyduğum canım hasta bakıcı ablam ve ben ve koca kafalı göktürk doğumhanedeydik :)
Çatalda da yan yatmamı istedi doktor ama ne mümkün canın yanıyor beynini kontrol edemiyorsun mantık devre dışı. Yalvar yakar ağzıma 2 damla su koydurdum. Doğumhanede bir direk var, eşime anlatırken striptiz direği gibi diyorum size de öyle diyim 😂 dizlerimin üstüne çöküp o direği sımsıkı çekerek ıkınmamı istedi benden ben çatalda duramayınca ve ciddi manada çok iyi işe yarıyor 👍🏻😇
Ara ara çatala alıp bebeğin kafasını yokladı ve en sonunda dedi ki tamam geliyor. Devlet hastanelerinde yapılmıyormuş sanırım ama çıkışa 2 tane iğne yaptı kesiyi yada olası yırtığı hissetmemem için. Ikın kafasını görüyorum ıkın sonuna kadar ıkınnnnn diyor, ıkınıyorum sonuna kadar ıkınıyorum ama asla yetmiyor. Ne kadar zamanımızı böyle harcadık bilmiyorum ama vakumu istediğini hatırlıyorum. Yorgunluktan kafamı arkaya attığımı, birden tüm ağırının kesildiğini.. yine ağlıyorum Allahım mucize gibi bi an.. kafamı kaldırdığımda oğlumun bacaklarını çekiyorlardı ♥️
Bi yandan ağlıyorum bi yandan gülüyorum bi yandan rahatladım bi yandan yorgunum çok tuhaf bi an. Annesin. Az önce doğurdun. Dedim göğsüme verin lütfen kokliyim. Ama vermediler, hatta göstermediler.. bundan sonrası biraz tatsız ilerliyor arkadaşlar 😊
Doktorum bebek hemşiresini istedi, ben görmeden beze sardı ve gönderdi. Bikaç dk sonra ağlama sesini duydum dedim o benim oğlum mu? Evet canım tebrik ederim çok iyi iş çıkardın epey iri bi bebek doğurdun ama şimdi çok yoruldun aşırı da kan kaybettin seni uyutalım kan verelim bende dikişimi daha rahat yapayım olur mu dedi, tamam dedim.
Doğumhanede bebek doğana kdar 1 bucuk saat geçirmişim. Ayıldım, pijamalarım geldi, giydim, doğumhaneden çıktım, sevdiğim herkes orada.. odama getirildim ama odamda ne bebek var ne beşik.. bebeğim nerede diyorum tahlilleri yapılıyor diyorlar. Yüzlerine bakıyorum, içimden diyorum ki ulan tanıyorum her yüz ifadenizi bişey var söyleyin ama yok dilimle söyleyemiyorum, söylemesinler istiyorum ne biliyolarsa..
Eşim geldi, saçlarımı okşadı, öptü, yüzüme baktı, sarıldı. “Seninle gurur duyuyorum, şuan sana o kadar hayranım o kadar aşığım ki” dedi. Bebek dedim bebek. Aşkı meşki bi geç artık. Aşkım dedi bebeğimiz yoğunbakımda.. solunum sıkıntısı yaşıyor..
Bundan sonrasını başka bir başlıkta anlatıp solunum sıkıntısı ve yenidoğan yoğun bakımıyla ilgili uzun uzun bilgi vermeyi planlıyorum. Bu yüzden burada noktalıyorum.
Önerilerim; doktorunuzdan bebeğinizin tahmini kilosunu lütfen tam olarak öğrenin. Tahmini boyunu tam olarak öğrenin. Çatı muayenelerinizi lütfen kendinizi kasmadan düzgünce yaptırın
Normal doğum yapmak en çok istediğm şeydi. Bebeğim çok şükür şuan 7 buçuk aylık ve maşallah sağlığı sıhhati yerinde olduğundan ben iyiki normal doğum yaptım diyorum. Fakaaat eğer ben bebeğimin 4 kilonun üzerinde 4250 gram olduğunu bilseydim normal doğum yapar mıydım? Bilmiyorum. Bu arada yasal sınır 4 buçuk kilo. Herşeyi ama herşeyi hesaba katmalısınız.
Ne olur ne olmaz deyip kesinlikle yybü olan bi hastane tercih etmelisiniz. Hastaneniz size epikriZ raporu sunabilecek ki kesinlikle öğrenmelisiniz ve doktorunuzun pratik zekasının hayat kurtarabileceğini asla unutmayın. Ona güvenmelisiniz. Söyleyeceklerim bu kadar.
Böyle bitirince doğum korkutucu bir olaymış gibi gelmiş olabilir ama değil. Her doğum birbirinin aynısı değil. Benim hamileliğim, doğumum çok güzel geçti ama ben doğumun ardından sorunlar yaşadım. Solunum sıkıntısı ile alakalı yazdığımda hepsine değineceğim.
Sorularınız olursa zevkle cevap vereceğim :)