Sevdasoylu Yanlız Kawasaki hastalığı bir salgın değil mikrobik bişey değil çünkü. Vücudun verdiği anormal bir reaksiyon böyle düşünün, enfeksiyon değil yani. Erken teşhisle de tedavisi mümkün olan bir hastalık. Şu an görülme sıklığı artmış ve koronayla bir ilgisi var mıdır diye görüş sunuluyor. Bilimsel çalışmalarla desteklenmiş bir durum da yok.