Tortilla_ öncelikle çok keskin bir şekilde karşı çıkın sabuna çok istiyorsa gitsin fitil alsın o ne be yazık mınıcık bebeğe mestil kabızlık yapıyor canım bazı bebeklerde diye biliyorum biogaia en iyilerinden eczacıyla konuş araştır özellikle bagırsak düzenleyici damlaları her gün belli saatlerde vermen gerekiyor bir bagırsak düzenleyici bir de gaz ilacı edin içeriğine dikkat et zeytinyağlı kullan sağlık ocağının verdiği d vitamınını kullanıyorsan değiştir gene zeytinyağlı d vitamını edin yediklerine dikkat et gaz içeren hiç birsey yeme gaz yapacak hiç birsey yeme yemeklerin içine bol bol kimyon koy tane kimyon bulabilirsen günde üç öğün kendine kimyon demle olmadı toz kimyonla üç öğün kimyon demleyip iç ben bildiğin kaşık kaşık tersin kamyonu bebeğin icin de kullanabilirsin ama bizim doktorumuz önermemişti damlaların içinde zaten var o şekilde verdiğinizde dozu ayarlayamıyoruz zarar verebilir demisti bebeğine zeytinyağı veriyorsan onu kaynat asiti gitsin öyle ver küçük daha iyi birsey yapalım derken kötü yapmayalım ve emzirirken mutlaka gazını çıkart zaten cıkarıyorsundur ama tek seferde bırakma devam et gaz çıkartmaya emzirme arasında gazını çıkart emiyor diyelim ilk doygunluğa ulaştı bıraktırsan ağlamayacak gibi ya da kıvranıyor gibi o evreyi sen anlarsın zaten hemen kaldır gazını çıkart öyle emzirmeye devam et çünkü o gazı çıkartmazsan üstüne süt içtiği için bagırsaklara iniyor o da sancı yapıyor bunlar önleme yöntemleriydi gel gelelim hala gaz olur bu durumda sancılandı gibi hissettiysen hemen sıcak birseyler koy kırazcrkirdegi kemerleri kiraz cekirdekli reflü yatakları var eğer kusma yoksa kemer hem uygun hem yeterli ikisine de erişimin yoksa ütüyle havlu ısıtıp koymak en mantıklısı gazın olduğu zamanlar belliyse ya da gaz bir türlü geçmiyorsa karnını suda bırakacak şekilde yıka suyun içinde bekletebiliyorsan beklet iyice odayı da ayarla ılık suda ne kadar durursa o kadar iyi çıkardıktan sonra üşütmeden güzelce masaj yap bebe yağıyla internette bol bol gaz masajları mevcut dokunmaya korkma sabundan bin kat daha iyidir tekrar bittikten sonra sıcak tutmaya özen göster karın bölgesini gazı çıkana kadar masaj yapabilirsen çok rahatlar ki çogu bebek bu durumda gazı çıkarmış olur bunlar da gaz anında yapılabilecekler şimdi de hiç gaz olmadan teferruatsız yapılabilecek şeyde diyelim gazı yok uyanık zaman geçiriyor hem kaslarının çalışması hem gazı varsa sancı yapmadan çıkarması icin haraketler yaptır bacaklarını karnına ittirmek gibi kollarını açıp kapamak gibi nazıkce ben şarkılar söyleyerek yapardım hoşuna giderdi sırayla yürüyor gibi cenin pozisyonuna giriyor gibi falan böylece gaz varsa sancı yapmadan çıkacak ve haraket ettiği içinde gaz çıkarması kolaylaşacaktır merak etme sakın kal bebeğinin annesi sensin uygun bir dille kayınvalideni uyar de ki bir kere de bana bırak anne evet o da yardımcı olmaya çalışıyor ama yanlış senin huzursuzluğunu korkularını hisseder bebeğin o yüzden sakın ol her gün güzel bir gün zor evet ama zaten kimse kolay olucak demedi 1 sene oldu oğlum doğalı alerjik sorunlu gazlı bir bebekti şimdi ne mi oluyor hepsi geçiyor ilk adımlarını atıyor etrafa gülücükler atıyor benim eşimde asker babasının işten gelmesini bekliyor onunla oynarken beni benimle oynarken babasını özlüyor gecicek taze anne azcık sabır azcık fedakarlık