masamda orkidelerim var ve yıllardır yaşıyorlar. ve saksıdalar. yani şeffaf saksıda olmaları bir zorunluluk değil. masam pencerenin önünde perde hep açık. sürekli gün ışığı alıyorlar ama öğleden sonra pencere güneş alıyor yani tam öğle sıcağında güneşte kavrulmuyorlar. 7-10 günde bir sulamak yetiyor. öldüğünde üçüncü boğumdan buduyorum. aylarca çiçekler dökülmeden duruyor.