flklc Oğlum 18 aylık,bi 4-5 kere mastit oldum da sonra sayamadım.En son mamografi baktırmıştım, doğuştan süt kanallarım darmış.Ondan tekrarlıyormuş.
Mastitin durumuna göre değişir.
Üstümdeki geceliğe tahammülümün olmadığı bir acı ve ateşle uyandığım da oldu
Evde antibiyotikle ve ters emzirmelerle masajlarla geçirdiğim de oldu.
Elle muayene edin kendinizi.Kolunuzu yukarı kaldırın,kolunuzu omuz hizasında 90 derece yana kaldırın.Her bir kol pozisyonunda memeyi uç/üst/alt/yandan ve koltuk altından kontrol edin.
Hassasiyet,acı batma hissi,sıcaklık,ceviz zeytin gibi kitlelerin ele gelip gelmediğine bakın.
Düşmeyen ateş
titreme hissi
emzirirken memenin her yerinde iğne batma/jiletle kesilme hissi
Elle sağımda bir tazyik,bir fışkırma,bir süt gelmemesi yani sütün gelişinde bir düzensizlik
Uyku / yorgunlu hali (tır çarpmış gibi)
Sırt,kürek kemikleri ve omuzlarda yük taşımış gibi ağrı tutulma
Baş dönmesi
Kusma
Bunlarından 3ü varsa beklemeden gel demişti benim doktorlar.Ben cerrahi operasyon da oldum en sonunda.Artık çok kötü tekrarlamıyor,her gün masak yapıyorum.
Kendinizi bir gözlemleyin,ortalık da malum insan bin kere düşünüyor hastaneye gitmeye ☹️