Zeyneppppp Biraz uzundu ama genel hatlarıyla bebeğiniz 38 derece ateş görmeden hiç bir ilaç verilmemesi gerekiyor.Ateş vücudun bir savunma mekanizması onu kırmamak gerekiyor.Havale geçirecek diye endişelenmeyin çünkü ateş arttıkça havale riski artmaz.O yüzden ateş 38’e çıkarsa önce üzerini soyun ılık uygulama yapın buna rağmen yükselirse verin ama dönüşümlü asla kullanmayın.Dönüşümlü kullanmak toksit etkisini arttırır klinik bir çok araştırmada bu etki kanıtlanmıştır.ilk tercih her zaman şurup olmalı.Eğer şurubu kusuyorsa mecbur kalınırsa fitil verilmeli.Çünkü fitil prematüre doğan bebekler başta olmak üzere makatta uyarı yaparak,kalp atışlarında zayıflama,solunumda yavaşlama,makatta çatlama ve uyku apnesine neden oluyor.Çok mecbur kalırsanız fitili tam atmayın dikey parçalayıp yarım fitil atın. Çok geçmiş olsun.🙏