Merhaba arkadaşlar
Bebeğim 6 buçuk aylık. Biz yurtdışında yaşıyoruz. Doktorum bebeğimi uyanıkken mümkün mertebe yüz üstü yatırmam gerektiğini söyledi. Bu şekilde kaslarını geliştirebileceğini söyledi. Gerçekten de sürekli yüz üstü yatırdık ve sonuç: kafasını erkenden tuttu, heryere ulaşabiliyor ve 1 buçuk aydır emekleme pozisyonunda ileri geri oynuyor. Henüz emeklemiyor. Çok tatlıııı. Doktorum bebeklerin oturma pozisyonuna emekleme pozisyonundan geçmesi gerektiğini savunuyor. Yani bebeğim kendi çabası ile oturma pozisyonunu keşfetmesi gerekiyormuş. Nokta A’dan nokta B’ye yardım almadan gidebilmesi ilerleyen yaşlardaki öğrenme becerileri için çok önemliymiş. Aksi taktirde ilerleyen yaşlarda destek almadan birşey yapmakta zorlanabilirmiş. Bu her konu için geçerli olduğunu söylüyor. Bebeği yönlendirmemek onu gerekmediği sürece desteklememek kendi halinde herşeyi keşfetmesini sağlamak ve keşfederken o anda bölmemek motor gelişimi için çok önemliymiş.
Şimdi sorum şu; bizim insanlarımız bebekleri destekli oturturlar mesela yastıklarla ve Türkiye’deki doktorların bunu olumlu bulduğunu gördüm. Açıkçası doktorumun anlatmak istediğini çok mantıklı buluyorum ve bugüne kadar bebeğimi hep oynama halısının üstünde eğlendirdim yüz üstü ve sırt üstü. Yavaş yavaş sıkılmaya başladı yemek yerken oturtuyorum ve çok keyif alıyor. Sadece ek gıdayı verirken sandalyeye oturtuyorum, bunda bir sakınca yokmuş. Şunu da ekledi: genelde destekli oturan bebekler gayet sağlıklı olurlarmış fakat gelişimini frenlemiş olurmuşuz bu şekilde. Yani çoğu becerilerini hep bir kaç ay geç yaşarmış. Teoriye göre. Bu yine de çocuktan çocuğa değiştirmiş. Frenlememek gerekiyormuş yine de. Aslında bu yetişkin çocuklar içinde geçerli değil mi? Belirli yaşa kadar okulda derslerimi bir örnek olmadan çözemezdim ve şimdi düşününce anlıyorum ki ben küçükken sürekli yönetildim ve sadece söyleneni yaptım hiç kendi halimde birşey yapamadık mesela üstüme birşey döktüğüm zaman annem sinirlenirdi, bu yüzden özgüven eksikliği yaşadığımı hatırlıyorum. Yaşım ilerledikçe şükür atlattım. Sizin bu destekli oturma konusu ile ilgili görüşlerinizi alabilir miyim? Doktorumun düşüncesini siz de mantıklı buldunuz mu? Destekli oturtmayla ilgili hep soru işaretlerim var bu ikilemden çıkmak istiyorum, tabi dünyaya gelen büyüyor ama bu konu beni fazla oyalıyor. Şimdiden çok teşekkür ederim güzel anneler 😇