AselimmmDurum Keşke daha derin derin yardımcı olabilsem ne demek canım🥰 şimdi ben sorunu çok iyi anladım, sana şöyle yardımcı olacağım ama bak yine diyorum kendi bebeğini dinlenince göre hareket et ve plan yap. Öncelikle ben hiç kundak yapmadım. Elleriyle çok uyandırıyordu, bu bir süreç ve geçecek bunu bil. Bebeğinin uyku sinyallerini kaçırıyorsun, bebeğin maksimum 1 buçuk saat felan uyanık kalmalı. Şöyle başla bir deftere her uyuduğu ve uyandığı saati not al ve genelde aynı saatlerde uykuya döndür ilk bir iki hafta. Mesela en geç 9 da gece uykusu başlamalı. Bunun içinde bir rutin belirle, benim bebeğimin doğduğundan beri bir rutini ben uyku arkadaşı var mesela. Rutin olarak sakin bir şekilde alt alma üst değiştirme yüz yıkama gaz damlası içme karın doyurma ve odaya geçme olabilir. Bunu gece uykularında mutlaka aynı saatlerde yap. Ve son öğle uykusu en geç 6 da bitmeli ki sen gece uykusuna 7 buçuk 8 de geçir. Geceleri uyandığında asla konuşma sevme mesela altını çok elzem durum olmadığında alma. Sallamaya alışmadı bebeğin ilk 3 ay alışkanlık oluşmaz, sallamayı nasıl bırakacağım diyorsan; salla dur yöntemi senşn içinde ve bebeğin durduğunda uyanırsa uygun. Bu yöntem bebeğine durduğumda da uyuyabilirsin mesajı verir. Ayrıca ayaklarında değil dizinde salla dizinin altına bir minder koy alçak uzat ayaklarını dizinde salla dur yap hem bebeğine yakın olursun hemde yavaş yavaş dizden kucağa oradan yatağa olayı da olabilir. Salla duru açıklayayım sana ; 5 saniye salla 5 saniye dur. Her uykuda durmayı arttırıp sallamayı azaltarak yap. Not; sallarken bebeğini yan yatır, beyni daha az sarsılır.
dipnot; onu sallarken sürekli ağaçta sallandığını indiğin zaman ayakta bile durmaya zorlandığını hayal et. Böylelikle sallarken ona zarar verdiğini anlıyorsun ve bırakmakta daha kararlı oluyorsun. Çünkü sen bebeğin uyumadığı zaman salla duru da yapmayı bırakıp devam edebilirsin her anne gibi yeter ki uyusun diyerek. Ama ona iyilik yapmazsın. Toparlayacak olursam önce rutini planla, saatlerini not al, bir hafta sonunda saatleriyle kaç saniye salladdur yaptın ne kadarda uyudu onu da not al gözlemle. Bebeğin hangi saatlerde uyumak istiyor, salla dur nasıl gidiyor. Gerisi ip söküğü gibi gelir. En fazla 3 4 gün salla dura olumlu cevap verir diye düşünüyorum çünkü bebeğin aaa ben durunca da uyuyabilirim diyecek. Ve lütfen en ufak hareketinde müdahale etme, bırak kendi dönsün dönmezse müdahale et. Aksi takdirde her uyandığında senden bir hareket bekler.