Sinemkrsyk Hanımlar bebeğim 3gün sonra 3aylık olucak..doğum kilosu 3750idi,sarılıktan dolayı 3400lere düştü..bugün kilosu 4500çıktı..bayaa alt sınırda.Emziriyorum ve günde 2-3kere mama takviye ediyorum ama olmuyo..benimle aynı durumu yaşayanlarınız var mı??
asiyeomuribrahim Sinemkrsyk ayni durumdayiz canım.3110 gram şişliği inince 2970 oldu şuan 2 ayligiz ve 3500 kiloyuz.Doktor gelişim geriliği var dedi ve annesutune alerjisi olabilir dedi.Pazartesi günü araştırılacak iyice.Çocuk Gastroentolijisine gidicez
Berken Hiç bir annen sütünün besleyici olmadığına inanmıyorum sütünüz azalmış olabilir ama aç olan bebek ağlar mutlaka uyumaz durmaz süt alerjisi yada besin alerjisi olabilir bebeğinizde bu bebişler kilo alamayabiliyor enfeksiyon olabilir mutlaka tahlillerini yaptırın. Eskiden sütün kalitesiz falan diye bişey mi vardı ya sütün vardır emzirirsin yada sütün yetmez mama olmayınca dayarlardı muhallebiyi.bu konuda çok fazla baskı gördüm sütün yağlı değilmi diye beslemeyen süt ilk ay 1 buçuk kilo aldırırmı kimseye kulak asmayın ve detalı tahlillerini yaptırın 🌺 Sinemkrsyk
umaydilara Sinemkrsyk emdiği halde kilo almıyorsa eğer sadece önsütü içiyor olabilir. Sütümüz iki kısımdan oluşur önsüt ve son süt. Son süt kanallara yakın ve arkadadır yağlı ve önsüte göre daha koyu renktedir. Emzirmeden önce önsütünüzü sağın arkada kalan son sütü içsin bebeğiniz. Sağınca göğsünüzdeki doluluk gideceltir süt bitti sanmayın. Aksine bebeğiniz emdikçe ve emerlen süt üretmeye devam eder meme. Son sütü içtikçe farkı görecelsiniz mama vermenize bile gerek kalmaz
Sinemkrsyk asiyeomuribrahim bizide o bölüme yönlendirdi bizde Pazartesi gidicez..Umarım annesütüna alirjileri yoktur 😕
NilTutu Benim de düşük geldi bu ay 3320 gr işe doğdu şimid tam 3 aylık 5350 çıktı.. Dr idrar yoku enfeksiyonu olabilir dedi. Tahlil vericez sonuca göre bakıcaz.. bana da sütün azalmış olabilir bir sağ kaç cc çıkıyor bak dedi süt artırıcı Beslak damla verdi
Sinemkrsyk NilTutu o süt arttırıcı damlalar bende hiç işe yaramıyo ama sütünü sağdıkça artıyo,inşallah sizde işe yarar 🙏
umaydilara NilTutu sağdığınız zaman çıkan süt ile bebeğin emerken çektiği süt miktarı aynı olmazki ama. Bebek emerlen daha çok cc süt gider. Bebeği emzirirken salgılafığımız hormonlardan ötürü daha çol süt çıkar ama sağarken aynısı olmaz. Birde kaç cc çılacak geldimi ne kadar diye balmaktan kaygıdan gelecek olan sütte geri kaçar
Sarelim Allah yardımcınız olsun hanımlar. Bazı annelerin sütü yaramıyor bebeklere. Mama takviyesi iyi geliyor. Ama sız bulursunuz yinede. İnş kilo alırlar. Bnm kızım da 3 ay 12 gunluk
Sinemkrsyk Sarelim değiştirdiğim üçüncü mala bu,hiçbiride işe yaramadı hoş az veriyorum belkide ondan bilmiyorum
umaydilara Sarelim süt yaramaması değil aslında sürekli ön sütü içen bebek maalesef kilo almıyor. Bir memeden emzirdikten sonra diğer beslenmede yine memeden devam etmek lazım. Hatta önsütü sağıp sonra emzirmek lazımki bebek son süte ulaşson. Yağlı olan doyutucu olan kilo aldıran son süttür
Sinemkrsyk Berken haklısınız,emince uyuyosa çişini 4kere yapışosü sütün yeterli dedi dr bunlar böyle..ama önsütünü sağ yağlı kısmını ver dedi,önsütü sağıp yağlı kısmını verip üstüne 30luk mama kaşıkla bide..Annelik zor
asiyeomuribrahim Sinemkrsyk bizim galiba anne sütüne alerjimiz var 😨 her emmeden sonra direk kusuyor çünkü bugün 3 defa üstünü degistirdim .nerdeyse sabahdan itibaren 10 dan fazla kusmuştur heralde
arasmom Sinemkrsyk anne sütüne alerjisi olmuyo senin yediğin süt ve süt ürünlerine alerjisi oluyo öyle bi durumda sen süt ve süt ürünleri diyeti yapıyosun emzirmeye devam ediyosun 🤗
Melekla Sinemkrsyk az veriyor olabilirsin. Geçen gün sütüm yok gibiydi. Bende önceden sağıp buzluğa koydum sütten içirdim kızıma. 100cc içti şok oldum bir kere de o kadar içebiliyormuymuş diye kızım 2 buçuk aylık. Netten baktım içebiliyormuş. Mamayı biraz fazla ver karnını tok tutar
Berken Sinemkrsyk evet gerçekten zor sık sık emzirin bekletirseniz sürekli önsüt dolacak bebeğinizin karnı herseferinde önsütle doyacak sık emzirirseniz yoğunlukla yağlı sütten beslenir emdikten sonra sağadabilirsiniz yağlı sütü verirsiniz kaşıkla toparlar inşallah canınızı sıkmayın böyle böyle büyüyecekler 🌺
Sinemkrsyk Berken emzirdikten sonra sağıp vermekte mantıklıymış teşekkür ederim 🙏 ne kadar acemiyim..inşallah sağlıklı olsunlar yeterki
Sinemkrsyk asiyeomuribrahim gastroentolojiye yönlendirdi bizim doktor sizde bi görünün isterseniz,inşallah alerji değildir reflü tarzı bişeyde olabilirmi acaba 🙄
ArasinnAnnesi asiyeomuribrahim kusması normal canım bebeklerde reflu oluyor benim oğlum 5. Ayına kadar fışkıra fışkıra ağızdan burnundan kustu bunun alerjiyle bi alakası yok bence bizim de süt alerjimiz var hem ben diyet yapıyorum hemde oğluma vermiyorum bu arada 9 aylığiz
Sinemkrsyk umaydilara e peki memeler arza göre süt üretiyo ya,kilo alması için ne kadar süre yapıcam ben bunu..yani bebeğimin emme aralığı henüz net değil bazen yarım saatte istiyo bazen iki saatte..bilemedim bu iş nasıl olucak..Emmek istediği zaman gözü dönüyo çocuğun hemen tıkcaksın memeyi ki sinirlenmesin beyimiz..😬Allah yardımcımız olsun 🙏
Sinemkrsyk umaydilara önsütü sağdım diyelim herseferinde muhtemelen 30cc kadar çıkıcak iki mememden toplam..o sütü napmalıyım atamam kıyamam e içirsem kilo almıcak yaramıcak ??
NilTutu umaydilara Dr herhalde minimum seviyeyi görmek istedi herhalde çok mu azaldı ki diye inşallah artar sütüm ya göğüslerim yumuşadı şimdi bol su ve yiyecek takviyeleri ile artırmaya çalışıyorum 🤣🤣
Sinemkrsyk [bilinmeyen] haklısınız ama bakıyorum benim dışımda herkes çok takıyo kilo muhabbetini tüm doktorlarda dahil..enfeksiyon vs çıkmadı çokşükür sadece karaciğer enzimi biraz yüksek çıktı o da 6aya kadar kendiliğinden düşer dedi mama veriyo hepsi kaç mama değiştirdik çocuğum kusuyo mamayı almıyo midesi .. Vardır bi hayır ne diyim 😕 ama niyeti bozmak üzereyim pirinç unlu mamaya başlamayı düşünüyorum 3buçuk aylık olunca 🙄
umaydilara Sinemkrsyk emzirmme danışmanlarının tavsiyelerinde okumuştum. İnşallah faydası olur. Her emzirmede farklı meme vermeyin diyor. Emzirdikten sonraki emzirmede yine en son emzirdiğiniz memeden devam edin diyorlar o zaman önsütü sağmaya bile gerek kalmaz. Önsütte lazım aslında bebeğe. Laktoz açısondan zengin ama sürekli önsüt alan bebeklerde gaz problemide oluyor laktozdan ötürü.
umaydilara Sinemkrsyk beneğüniz istedikçe verin önsütü boşaltmaya vaktiniz yoksa eğertekrar emmek istediğinde en son emzirdiğiniz memeden devam edin. Zamanla bir rutin oluşturacaktır. Eğer kilosu bulınfuğu ayın kilo sınırları içerisindeyse panik yapmayın
umaydilara Sinemkrsyk iki memeyi birden sağmayın emzireceğiniz memeyi sağın. Yağlı kısmı emdikten sonra yarım saat sonra yine meme istediğinde yine o memeyi verin. Sağdığınız önsüt ile eğer oluyorsa mamasını yapabilirsiniz. Yada difrize atabilirsiniz. Sonra kullanmak için.