iyikianneyim61 Kizimda vardi alerji. Ben doktorun onerisiyle sadece sut ve sut urunlerini tuketmedim. Once boyle baslayalim bakalim, duzelme olmazsa baska seyleri de yavas yavas diyete eklemeye baslariz demisti. O kadar kati bir diyete birden baslamami istemedi. Ayrica alerji doktoruna da gitmistim. O da ayni sekilde yonlendirdi. Gereksiz yere ozellikle et yemeyi kesmememi, cunku B12 vitaminin beyin gelisimi icin cok onemli oldugunu ve sadece hayvansal gidalarda oldugunu soylemisti. Duzelme olmazsa onu da kesecektik tabi. Neyse ki bize sut ve sut urunlerini kesmek yeterli gelmisti. Bu sekilde 3 ay devam ettim. 4.5 aylikken baslamistim diyete, 7 aylikken ben diyeti acmaya basladim. 7.5 aylikken de tamamen gecti ve kizim da sut urunleri(peynir, yogurt vs.) yemeye baslayabildi. Insanlar cok kati diyetler yapiyorlar. Tabi alerjinin seviyesine bagli olarak, bazilarinda gerekli oluyor gercekten. Ama doktora danismadan diyete baslamayi dusunuyorsaniz, azar azar baslayip, deneme yanilmayla gitmenizi oneririm. 1′er hafta deneyebilirsiniz. Mesela sut urunlerini tamamen kesip, 1 hafta gozlemleyin. Herhangi bir duzelme olursa ne ala. Olmazsa, eti de kesebilirsiniz. Sonrasinda kuruyemis vs kesenler de oluyor. Duzelmeden kasit, tamamen bitmesi degil. 1 haftada belirtinin tamamen gecmesi pek olmuyor ama azaliyor. Yalniz, sut ve sut urunlerini keserken, icinde sut tozu, kazein vs bulunan paketli gidalar da dahil, her turlu seyi kesmeniz gerek. Bunun kontrolunu yapmak da zor oldugundan, ben tum paketli gidalari kesmistim. Ornegin bazi kakao paketlerinde “Eser miktarda sut tozu icerebilir” gibi seyler yaziyordu, onlardan almadim. Uzun uzun yazdim, cunku bu detaylar cok sik soruluyor. Her be egin alerji seviyesi farkli olabiliyor tabi. Sizinki de, eger alerjisi varsa, sadece sut urunleriyle atlatabileceginiz bir seydir umarim.