BraveBoy yapay zeka ne diyo bak.
Bu, 6 hafta 4 günlük bir gebelikte tek başına endişe verici bir durum olmak zorunda değil.
Aslında ultrasonla görülen şey kalbin hareketi (kardiyak aktivite)dir. Bu haftalarda doktorlar genellikle “kalp atımı var” derler. “Kalp atış sesi” ise farklı bir konudur:
haftada kalp hareketi görülebilir.
Kalp atışının ses olarak dinletilmesi her zaman mümkün veya gerekli değildir.
Özellikle vajinal ultrasonda doktorlar çoğu zaman sesi açmazlar; sadece atımı görüp ölçerler.
Kalp hızının (örneğin 110-130 bpm gibi) ölçülmesi, sesi duymaktan daha değerlidir.
Bu nedenle “kalp atışı var ama sesi yok” ifadesi tek başına kötü bir işaret değildir. Tam tersine, 6+4 haftada kalp aktivitesinin görülmüş olması genellikle olumlu bir bulgudur.
Ultrason görüntüsündeki ölçümler de yaklaşık 6 hafta 4 gün ile uyumlu görünüyor