gizemm42 Selam kızlar 12 gün önce sezeryan doğum yaptım sütüm 3 4 gün sonra gelmeye başladı şu anda da günlük ortalama 40 ml çıkıyor emzirme haricinde ve tabi bu da bebeğime yetmiyor o yüzden mama takviyesi yapıyorum sütümü arttırmak için ne yapabilirim hangi çayları içebilirim ya da farklı bir öneriniz var mı şu anda doktorumun önerisi ile bestlak damla kullanıyorum
simseklivekalpli gizemm42 sütlaç, kuruyemiş baya süt arttırıyor. Bol su için, uyuyun, stres yapmayın 🌸
ariadne gizemm42 bulgur, yulaf, cig cerezler, tahin, helva, rezene cayi… Uyku, dus almak, masaj ve sicak tut gogsunu.
hemshireanne gizemm42 iki saati geçmeden ya emzir bebek uyuyorsa dağım yap. Kesin artırır. Hiçbirşey yemesen bile
gizemm42 angelmommy_ Peki sütümüz kaç aydan sonra artar acaba bu sağıp dolaba saklama evresine ne zaman geçeriz benimki anca bebeğe yetiyor şu an 🥲
angelmommy_ gizemm42 benim iki haftadan sonra baya artmıstı ama hiç sağım yapmadım 2 saate bir emziriyodum baya uzun emiyordu
kuzey1803 gizemm42 sadce bebeğinize yetsin nedne skalama ihtiyacınduyuyorsunuzki? Bence emzirme harici yazmışsınız pek anlamadım ama emzirmeden sonramı emzirmeden mi 40 cc çıkıyor bu ztn çok güzel bir sonuç sağım bebeğinizin emmesiyle aynı sonucu vermez bebekler her zaman daha fazlasını emer. Arada mama var demişsiniz mamayı azaltıp bol sı bol emzirme arkasına biraz sağımla sütünüzz çok güzel artacak ama biberon ile veriyorsanız bundurum birmsüre sonra meme reddi yapabilir. Daha bebeğiniz 12 günlük ona yetebilicek kdr sütünüz var bence sık sık emzirin zamanla memeleriniz terbiye oluyor o sıralarda emzirdikten sonra sağım yapıp buzluğa arablrsnz bende arada bi sağım ypaıyorum çok dolu hissettiğmde özellikle emzirdiktne sonra 50 60 cc kdr öıkıyor buzdolabına koyuyprum üst kısma sonraki emzirmemde diğer memeyi emdikten donra tekrar pnu sağıyorum 30 40 kdr çıkıyor ikisi aynı soğukuğa gelince birşeştirip buzluğa atıyorum. Saklamak istersemiz diye fikir olsun. Ama dediğim gibi önceliğinizz bol su ve bol emzirmek
aay64 Hurma dere otu günlük en az 2bucuk litre su tahin helva stresten uzak durun olabildigince emzirmeye çalışın arada da sağım yapın emzirme kadar etkili olmasada artışı artmasını etkiliyor
gizemm42 aay64 Dereotu ve helvayı bilmiyordum muhakkak yicem su da çok önemli doğru diyorsunuz ben cok içemiyorum ona da dikkat etmem lazım teşekkür ederim 🙏🏻
gizemm42 angelmommy_ Bizimki de uzun emiyor ama doymuyor sanırım yarım saat uyuyor hemen uyanıyor ve aranıyor mamayla destekliyorum şu an
ftm_312 gizemm42 doydugunu bez sayısından anlayabilirsiniz günlük ortalama 6-8 bez çıkartıyorsa Allah’ın izniyle doyuyordur yarım saatte bir emmek istemesi de anne sütünün enzimi hızlı oluyor mama biraz daha zor sindiriliyor sık sık emmek istemesi de çok güzel hem sütünüz artar hem de sarılık ihtimallerini düşürmüş olursunuz 🥰
gizemm42 simseklivekalpli Bu işin en temeli sanırım su ya ama bebişten dolayı bırakın su içmeyi tuvalete gitmek bile zor🥲
merve_ucan Öncelikle uyku . Sütü arttıran en önemli şey uyku mümkünse bebek uyuyunca heme uyu vücut dinlensin ki üretim yapsın . İncir uyutması diye tatlı var incir ve sütle yapılıyor yapan olursa onu ye her gün yoksa düz kuru incir de yiyebilirsin . Göğsüne masaj yap ılık duş altında dedikleri gibi tahşn helva ve su tabiki işe yarıyor hele su ama dinlenmen en önemlisi çiğ kuruyemişi de bol bol tüket özellikle çiğ badem ve ceviz . Biraz da zaman tanı kendine ilk bir ay bocalarsın ama bebek bol bol emdikçe süt üretimi de artar
gizemm42 ftm_312 Çok şükür şu ana kadar sarılık yaşamadık umarım hiç yaşamayız. Evet emzirdiğimde sürekli istiyor ama mama onu 2 saat uyutabiliyor
gizemm42 ariadne Başka süt arttırıcı çaylar var mı acaba anne çayı diye bir şey duydum ama hiç bilmem öyle şeyleri gerçekten işe yarayan şeyler mi bunlar
birceismom Su çok önemli onu sakın aksatma. Ben her emzirmeden sonra iki hurma yer koca bir bardak su içerdim çok etkili oluyor azaldığını hissettiğim zamanlarda yine yapıyorum. Kahvaltından dereotunu eksik etme maydonoz yeme o aksine azaltıyor
gizemm42 birceismom Su gerçekten çok önemli ya bir doktordan dinlemiştim %80 i su içmekten geçer diyordu