boymom1_ Otizmin sebebi genellikle genetik oluyor. Benim anladığım kadarı ile ekran izleyen çocuk otizm olur gibi net bir bilgi söylemek mümkün değil, ancak ekranın çok çok büyük zararları olduğunu da kimse inkar edemez. Konuşma geriliği, odaklanma problemleri, sosyal etkileşim ve dikkat eksikliği gibi otizmden ayırt etmesi zor sebepler doğurabiliyor ekran maruziyeti. Özellikle sıfır iki yaş döneminde sıfır ekran ilerlemenin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Oğlum 20 aylık henüz ekran ile tanışmadı, elbette bir yerden sonra kontrollü şekilde ekran hayatına girecektir, ancak ne kadar koruyabilirsek bunu ne kadar geciktirebilirsek o kadar faydalı olur çocuklar için. Bu arada 20 aydır oğlumu desteksiz büyütüyorum, ve her bebek gibi zor bir bebek, ekran inanın bir zorunluluk değil ekransız ilerlemek imkansız bir şey değil.