"Çocuklara sınır koymak, onların kendini güvende hissetmesini sağlar.
Sınırlar sayesinde neyin doğru neyin yanlış olduğunu öğrenirler.
Bu da hem davranışlarını düzenler hem de ileride daha sağlıklı, saygılı ve özgüvenli birey olmalarına yardımcı olur."
Ben kızımı yetiştirirken en önem verdiğim konu bu oldu ama bana inat gibi herkes müdahale ediyor dediğimin tam tersini söylüyor kızıma ve kızımla aramdaki güvenli bağ sanki gittikçe bozuluyor. Sürekli her konuda bana itiraz ediyor bunu daha çok eşim ve ailesi varken yada onlardan sonra yapıyor çünkü onlardan yüz buluyor. Bu konuda bir psikologla çocuk terapisti ile mi görüşsem ne yapsam bilemiyorum.
Mesela kızım aşırı süt seviyor ve markete gittiğimizde çok fazla paket almak istiyor. Bende diyorum ki 1 tane satıyorlarmış tamam diyor çıkıyor. Babası ile gidiyor 5 -10 tane alıyor ve bir anda hepsini içip bitirmek istiyor. Bu defa bir tane icebilirsini dinletimiyorum feryat figan bağırıyor hiç bir şekilde yatıştıramıyorum. Ve bir daha ki markette benden de çok istiyor yine feryat figan. Adama dinletimiyorum ne olmuş yani çok istedi niye üzeyim diyor. Ve bunun sonunda o gün yemek yemiyor çünkü karnı sıvı ile dolu. Ve mesele sadece süt olmadığını ben kimseye anlatamıyorum. Tutarlığın önemini. Bu sınırsızlıkla duygu durumuna zarar verdiklerini. Ve bir tek süt değil küçük küçük her konuda itiraz halinde herkes çok inceliyorsun çok kuralcısın vs çocuğun yanında konuşuyorlar. Çocuk bana düşman oldu resmen. Bu defa çocuk niye beni sevmiyor niye bir tek bana kötü davranıyor oluyor? E sorun Bende demek ki oluyor. Ben ne yapabilirim siz neler yapıyorsunuz? Bu konuda sağlam bir sınır çizmem gerek.