forevermom
Uyku/ uyanıklık saatlerine dikkat ediyor musunuz yoksa her gün ne zaman uyuyor uyanıyor genel bir düzeni yok mu ?
Benim bebeğim de 2 ay 10 günlük, anlattığın durumun aynısını 1. Ayda yaşadım, gaz sancısı vardı ama bunun dışında uyumakta zorlanıyordu, en son ağlaya ağlaya bayılmış gibi uyuyakalıyordu.
Öncelikle burda arkadaşların yazdığı durumları gözden geçirin:
- bir yeri mi ağrıyor?
- doymadı mı?
- gazı mı var ?
-ortamın ısısı düşük veya yüksek mi ?
-kokunuzu ve memede/ kucakta kalmayı mı istiyor?
bunlar değilse bazen sadece çok uykusu olduğu ve yorulduğu için ağlıyor çünkü henüz uykuya dalmayı bilmiyor olabilir ve kendini sakinleştiremiyor.
Günlük bir rutin oluşturmayı deneyebilirsin.
Ben kendi düzenimizden bahsedicem.
—Gece kaçta uyanırsa uyansın sabah 08.30 gibi uyandırıyorum. Gün ışığı görecek, onunla konuşarak altını değiştirip/ emzirip/ damlalarını verip biraz vakit geçiriyorum. 10’a doğru uykusu geliyor, ağlarsa sakinleşmesi için bu uygulamadaki bebek uyutucu kısmında süpürge sesini kullanıyorum, biraz seste sakinleştirip emziriyorum.
10.00-12.00 arası yaklaşık 2 saat uyuyor, 2 saati geçmesine izin vermeden uyandırıyorum çünkü gündüz uykusunu fazla uyuduğunda gece kriz yaşıyoruz. Bu saatler ortalama olarak bu şekilde, her gün saati saatine aynı olamaz zaten ama büyük oranda vakit olarak aynı zamanlarda uyuyor alıştığı için.
Daha sonra 12.00-15.00 arası onunla konuşmak, çıngırağıyla oyun, tummy time, odalarda gezdirmek vs.. ilgileniyorum. Bu uyanıklık süresi aslında fazla ama bu vakitte zor uyuyor 15.00’a sarkıyor, yoruluyor.
15.00- 17.30 son gündüz uykusu bu civarda. Yine uykusunun 2 -2 buçuk saati geçmesine izin vermiyorum.
17.30- 20.00 ilgileniyorum aynı şekilde ama daha sakin vakit geçirmeye çalışıyorum, banyo, ninniler hep bu saatlerden sonra geceye hazırlıyorum, ortamı loş hale getiriyorum fazla ışıklı ortamda tutmamaya çalışıyorum.
Gece uykusuna hemen geçemiyor hala,
20.00-21.00 arası bi kestiriyor, gece uykusuna 00.00 -01.00 gibi geçiyor. Bu saatten sonra o ne zaman uyanırsa hiç müdahale etmiyorum. Acıktığında uyanıyor o zaman emziriyorum sabah yine aynı 08.30 da uyandırıyorum.
Ağlama krizlerinde bağrıma basıp sakin ses tonuyla onunla konuşuyorum. “ tamam annecim burdayım, uykun geldiyse uyuyabilirsin, gazın varsa çıkarırız merak etme, olabilir” tarzında aslında kendimi sakinleştiriyorum galiba. Çünkü bizim stresimiz direkt geçiyor.
Ben de desteksiz tek başıma büyütüyorum kolay olmuyor ama eskisine göre daha iyi bir düzen zamanla oluşuyor ve bu söylediğim bir gün yapınca hemen gerçekleşen bir şey değil, çok uğraştım çok uykusuz kaldım, ağlamasında sorunu ne diye çok düşündüm. Uykuya geçmekte zorlandığını anladım. Belki sizde de işe yarar. Yaramasa da zamanla ona nelerin iyi geldiğini anlayacaksınızdır. Kendinize de ona da zarar vermeyin. Henüz bir bebek ve dünyaya adapte olmaya çalışıyor, ona yardımcı olmalıyız. Bunun için araştırarak, deneyerek çareler bulabiliriz. Mükemmel olamayız ama yeterince iyi bir anne olmak elimizde.