cilginhatun2 Evetttt en sevdiğim ve sık yaptığım çorba. Bir küçük soganı çok incecik doğuruyorum, tencereye atıp kısık ateşte biraz öldükten sonra, yağ, bir diş ezdim ya da incecik doğradım sarımsağı, salça, nane, kimyon, karabiber, pul biber, zerdeçal, tuz ( tabi çocuklara göre değişebilir baharatlar ) ekleyip biraz kavuruyorum, üzerine bir su bardağı kırmızı mercimek, bir yemek kaşığı tepeleme pirinç, ve yine bir yemek kaşığı bulguru koyuyorum birazcık onları da yağda çeviriyorum soğanlarla, üzerine yedi su bardağı kadar su, ekleyeceksem tavuk ya da et suyu, et suyu ile hiç yapmadım tavuk suyu varsa koyuyorum. Ben düdüklüde yapıyorum genelde bu arada, suyunu ekleyip kaynadıktan sonra 50 dk tutuyorum, hazır. Ben blender tutmayı da tercih etmiyorum.