feyzas aynı konudan dolayı psikiyatri bize yarım ya da tam gün kreş önerdi. 27 aylıktı o zaman. Tuvalet eğitimini 24 aylık verdim. Özel eğitim yerine okula gitsin sosyalleşsin dedi. Çok sosyal bir çocuktu o yüzden de önerdi biraz. Bu arada oğlum 9. Aydan beri oyun grubuna gidiyordu. Sürekli dışarıda gezdirip, arkadaşlarıyla buluşturuyordum. Yüzme ve jimnastiğe de götürüyordum. Süreç böyle olunca doktor okul daha iyi olur dedi. Bu arada ilk tuvalet eğitimini 3 günde hallettik ama birinci ya da bir buçuk Ayın sonunda kaçırma başladı. Okula yazdırana kadar da devam etti. Okulda kaçırma ilk ay oldu. Oryantasyon dönemiydi zaten. 2. Aya girince azaldı sonrada kesildi. Şuan oğlum 33 aylık. Okula başlarken sadece anne gel, baba gel olarak 2 li cümlesi vardı. O da her zaman demiyordu. İlk aylar kelime eklendi bir iki yakaladık sonra bir anda kelimleri falan kesti. Ama konuşma çalışması vardı. 2 li cümleler yavaş yavaş arttı ve 32. Aya girince bir anda tek tük 3 lü cümle konuşmaya başladı. Şuan 4 lüleri deniyor. 3 lüleri baya ilerletti. Anne ambulans gördüm, anne bak polis gitmiş, hayır bu tamir olmaz gibi kelimler geldi, Uykusu düzene girdi, Kendi kendine oyun oynamayı öğrendi, paylaşmayı öğrendi. Ya daha size dünyaları sayarım😂 okul tuvalet eğitimi konusunda genelde yardımcı oluyor. Biz başlatalı 5.5 ay oldu sanırım yanlış olmasın. Yani o kadar artısını gördüm ki. Makas tutmayı denerdik evde şuan rahatlıkla kullanıyor. Boya kalem tutuşu falan çok güzelleşti. Benim oğlum yiyen çocuk aç kalmaz o yüzden yemek derdim olmadı hiç. Ayakkabısını montunu falan artık tamamen kendi giyiyor. Bazen bizden destek alıyordu. Okulda düşse kavga etse hemen arıyorlar. Ama oğlum çok anlatmaz gün boyu yaşadıklarını. Hiç bir zaman anlatmadı yani. Hep sorarız anlatmaz🥹 ama öğretmeni mesela kavga etti diyince akşam sorduğumda gösteriyordu. Ya da düştüğünü sorunca falan. Anlatamasa bile tekrar evde canlandırıyordu. Benim naçizane tavsiyem verin. Okulu iyi araştırın sadece.