limonbebek estağfurullah teşekkür ederim yorumunuz için. yani ne diyebiliriz haklısınız. bir yapı inşa ediyoruz, emek emek işleyip uğraşıyoruz, topluma entegre ediyoruz. sonra topluma entegre olamamış çocukların kurbanı oluyorlar. bu işleri yapanlar yetişkin olsa, ona göre değerlendirilir. ama bu yaşta çocukların bu eylemleri yapması üstelik kendi yaşamlarından da vazgeçmesi çok düşündürücü. burda birincil suçlu tabii ki aile ve onun yetiştirme tarzı oluyor. yine de korkuyorum bunları söylerken büyük konuşmamak gerek. hiç kimse çocuğu böyle bir canavar olsun istemez. ama işte demek ki daha fazla sorumluluk almak gerekir anne baba olarak. şiddetsiz disiplin mümkün. anne, baba bu disiplini sağlamaya ve okula gönderdiği çocuğu için de öğretmene bu konuda yetki vermeye mecbur. başka yolu yok