12betul öğretmenler de sınır çizemiyorlar. Çocukları çok sevelim, çocuklar bir tanedir diyerek velilerin kendi sınıf düzenlerine karışmalarına göz yumuyorlar. Veli gelip not ister, çocuk sırasını beğenmez söyler, takdir alacak çocuğum bir puan ver der. Öğretmen de yumuşak davranır. Bu silsile böyle devam eder. Suç sadece velide değil, otoritesini kuramamış öğretmenler de var. Bunun sebebi de öğretmenliği basite indirgeyip “ hiçbir şey olmasa da öğretmen olur” mantığı.
Suç ne velide ne öğretmende ne çevrede. Çocuk ortak büyür. Üç dal vardır ve üçünün ortak bir gövdede buluşması gerekir.