Mom_87 ozellikle 2 yaş sendromuna bağlı krizlerde ki bu sizde daha fazladır kiskanclikta var haliyle yeni kardeşi olmuş işte ısrar etme sebepsiz ağlama gereksiz şeylere ağlama gibi çok şey oluyor ya o durumda önce hayır dediğim şeylere çok dikkat ediyorum mesela çekmeceyi açıp karıştırmak istiyor hayır mı bitti bir daha evete dönemez aglayabilir bu senin için diyorum amacım sakinleştirmek değil geçiştirmek değil ağlamasını engellemek değil durumu kabullenmesini beklemek veya basit bir şey daha işte kapı çaldı kapıyı açmak istedi evet açabilir olur bu mümkün elini kendi yıkamak istedi evet yikayabilir bunlara hayır dememe gerek yok yani her şeye hayır demiyorum ama hayır hayırdır şimdilik sussun diye bir düşünceye yada kendim hayır deyip aglattigim çocuğu sakinlestirme çabasına girmiyorum sizde kıskançlık varsa bir de pedagog bana sürece dahil et ama abartma demişti mesela bez lazım bana bez getirir misin ıslak mendilin yerini biliyorsun getirebilir misin hadi önce sana sonra kardeşine birlikte kıyafet seçelim bunlar okey ama kardeşin uyumadı su an seninle oynayamam yok kardesini doyurmam lazim şu an bunu yapamam yok onun yerine şimdi kardeşini uyutup hemen geliyorum sen başla oyuna yada ben gelene kadar kitaplarına bak, şimdi biraz oturmam lazım benimle otur o sırada kardeşinin de karnı doysun sonra su istegini yapalım gibi biraz kafasını karistirip dikkatini dağıtıp tamamen unutturmadan ilerleyin dedi henüz denemedim tabi hamileyim diye gittigim pedagog önerisi