simgetopcu aysealtinay15 isme tepki vermeme , el çırpma , işaret parmağını kullanmama (birşey göstermeme) , konuşma yok denecek kadar az , 19 aylık yürüme , göz teması kurmama aklıma gelem en onemlılerı.. şuan 5 yaşında el çırpma var sadece devam eden
melisati kubratk maşallah benim oğlum da 19 aylık taklit sıfır konuşma sıfır tek kelime baba başka hiç bişey demez işaret eder ya da elimizden tutup götürür hiç otizmden şüphelenmedim çünkü aktif söylediğimi anlar yaptığımı yapar bence çok fazla siz de kendinizi yıpratmayın benim bebeğim tembel olduğu için konuşmuyor diye düşünüyorum zaten yürümesi emeklemesi dişi hep geç çıktı
melisati melisati ve ek olarak ekran konusuda 12 ay sıfırdı sonradan kısıtlı verdim nereye kadar ekransız büyüyecek sonuçta hayatımızda olan bişey ama kısıtlı verdim kitap okurum aktivite yaparım altını acarken anlatırım yemek yerken kitap okuruz ekran biz de yok ama durumlar aynı hani abartıyolar ya ekran otizm yapıyor hiç alakası yok tetikleyebilir çocuğun gelişimini ama asla yapmaz benim düşüncem çünkü ben ekransız büyüttüm ama bi çok şeyi yapmıyor bu da demek oluyor ki kendi gelişimi bu şekilde istediğinde de konuşur inşallah sabırsızım çünkü çok emek verdim bende ekransız çok çabaladım ama olmayınca olmuyor demek ki
mihra57 melisati 11 aylık 2 yaşa kadarda ekran vermeyi düşünmüyorum her bebeğin gelişimi farklıdır evet ama ekran otizm yapmaz var olanı tetikleyebilir yada sanal otizm yapar ekranı kesince çocuk kendi özüne döner 18 yaşında 1 kızım daha var onun döneminde tüplü tv vardı tablet telefon verilmiyodu tv izliyodu dra söyledim ozamanki tv ışınları ve çizgi filmlerdeki geçişler şimdiki gibi değil demişti
melisati mihra57 peki bişey söyliycem günlük hayatınız da tv niz hep kapalı mı kalıcak ? Bende vermedim ama 19 aylık şuan ara ara veriyorum bazen dikkatle izleyip bazen bakmıyor bile bişeyi ne kadar kısarsak o kadar cazip geliyor çünkü çoçuklara
ozlem0303 kubratk otizm degil çocuğunuz benim oglumda kucukken etrafinda donuyordu surekli parmak ucunda yuruyordu fln. Yinede uzmana danisin iciniz rahat etsin
imran0907 kubratk bir sürü şey saymışsınız otizmin ne demek olduğunu daha iyi araştırın bence. Bu söylediklerinizin hiç birini yapmaması lazım şüpheye düşmeniz için.
mihra57 melisati gündüz açık değil akşamları eşim gelince açıyo benim 3 çocuğum var bu arada genelde okuldan gelince abi ve abla onların yanına odaya gidiyo arada geliyo oturma odasına bakmıyo bakar gibi oluncada kapatıyoruz oda doğru değilmiş ama eşim laf anlamıyo işte görümcemin oğlu 13 yaşında otizmli başta konuşuyodu çok bilgim yok ama anne baba diyodu 2 yaşında sünnet yaptırdılar çocuk birden sustu bilemiyorum hep varmıydı yoksa narkozdanmı oldu bilmiyorum
aysel_mustafa kubratk bende sizin gibi düşünüyordum2yaşında şuan ve bir kaç kelime söylüyordu dede anne baba 8-9kelimesi vardı.içime sinmiyodu çocuk doktoruna götürdüm nörolojiye yönlendirde nöroloji çocuk gelişim testine gönderdi testden geçdik normal dedi her çocuk erken konuşmaz sadece toplam 3ay geriden geliyor dedi.tabi bunların hepsini devlet hastanesinde yaptırdık.içim rahatladı.eve geldik rad suresi her gün 41fatiha okumaya başladık baya faydası oldu kelimesi artdı.sizde içinizde şüphe kalmasın geç kalmayın diye bi doktora götürün derim
mihra57 melisati ben pek inanmıyorum ama yinede yorum yapmak istemiyorum herşeyin genetiğini bulan bilim nedense otizm kini bulamıyo ve hamileyken genetik testte çıkmıyo hamileliğimdeki nipt testi yaptırırken otizmin testte çıkmadığını söylediler madem genetik neden çıkmıyo yıllardır var olan bi durum ama tıp hala genetiğini bulamamış neyse konu çok uzun
melisati mihra57 benim ablam bebek doğduktan itibarin tv ile büyüttü kısıtlamadı telefonda verdi şuan 5 yaşında hamdolsun bi sıkıntısı yok erken bile konuştu ben ne kadar kıstıysam oğlum tam tersi oldu bende buna anlam veremiyorum neyse aynen tartışmaya açık herkesin fikri kendine iyi günler dilerim çocuklarımıze da bol saglıklı yıllar dilerim