kubratk canım şimdi seni en iyi be anlarım. 19 aylık benimde. Yemek yedirirken de Tv açıyorum üstelik. Dediklerinin birçoğu benim oğlumda da var. Otizimde 3,5 sene çalıştım. Otizim sonradan olan bir şey değil öncelikle. Ekran belli eksiklikler yaratıyor bu gerçek ama Otizim doğuşta geliyor. Benimki de dönüyor, bu yaş grubunda gayet normal bir davranış. Bizimki işaret etmiyor, toplasan 15 kelimesi var ancak gelişim bir süreç. Herkeste farklılık gösterir.instagramda bende görüyorum yada youtubede ancak herkes bir hazırlık peşinde. Bebeğim bunu yapsın, benimki neden yapamıyor derdinde. Bunlar yarış atı değil. Tavsiyem bunlara bakmadan kendi çocuğunuzla ilgilenmen. Ekranı biraz kıs, yada kapat tamamen ama bu seferde inatlaşıp sinirlenecek yavaş yavaşta azaltabilirsin. Aynı şekilde daha çok konuşarak ilgilenmen. Fazla açtıysan bu davranışlar ondan da kaynaklanıyordur. Doktorunla bir danış, ben 18 aylık olduğunda kelime, ve davranışlarını söylediğimde normal demişti. Parmak ucu ve içharektler yok bu gerçek. Zaten doktorda buna yakın konuşur. Umarım tez zamanda da geçer