bir okul öncesi öğretmeni olarak yorum yapıyorum;
bebeğinizin varlığı onun bazı davranışlarında daha direnç göstermesine sebep olabilir. sizden bakım istemesi aslında daha çok ilgi beklediğini gösteriyor. başkalarına bu şekilde davranmıyor çünkü size güveniyor başkalarına değil. çözümüyse onun sınırlarına karşı kendi sınırlarınızı korumak ve kararlı olmak. istenmeyen davranışlarına net tepki vermeli, her defasında aynı şekilde tepkinizi göstermeli, uzun açıklamalar yerine kısa cümleler kullanmalısınız. onun agresifleştiği zamanlarda değil, beklemediği bir anda şefkatinizi sonuna kadar göstermeli ona ne kadar değer verdiğinizi belirterek birlikte vakit geçirmek istediğinizi söyleyerek ona özel zaman ayırmalısınız. oyun terapisini de araştırmanızı öneririm böyle durumlarda size yol gösterebilir.