Slymnsmye yine de şansınızı denemek isterseniz işleyişi anlatayım size. Önce çocuk ve ergen psikiyatristine gitmeniz gerekiyor. Bunun için çocuk doktorundan alan açtırmanız gerekebilir. Çocuk ve ergen psikiyatristine bu kaygılarınızı anlatabilirsiniz, özellikle dikkati konusundakileri. Doktor da eğer ertelenmesinin daha iyi olacağı kanaatine varırsa size bir rapor yazıyor, bu belge ile rama gidiyorsunuz ve karar öyle çıkıyor.
Ertelemek için ramdan alınan raporu ilkokula başladığında kaldırabilirsiniz, burda problem yaşamazsınız.
Özel eğitime falan da gitmesine gerek yok ayrıca onu da sormuştunuz sanırım.
Bir arkadaşım bu şekilde erteletmişti çocuğunun ilkokula başlamasını.
Ramlar rapor verme konusunda zora koşuyorlar ama doktor raporuyla gittiğinizde onların da fazla itiraz seçeneği kalmıyor. İlkokulu ertelemek için rapor verirken de motor becerilerin daha gelişmediği veya dikkat ile ilgili sıkıntıları falan var gibi ilerde çocuğun hayatını olumsuz etkilemeyecek şeyler yazıyor doktorlar da.
Sınıf tekrarı konusunu önermiyorum çünkü kaydı ilkokula düşmüş olacağı için birinci sınıfa göndermediğinizde okul öncesi eğitim kurumlarına da kaydını yaptıramayacaksınız ve okul çağındaki çocuğu evde tutmak onun için iyi değil.