Merhabalar, bir süredir evimde kedi var. Havalar soğuyunca sokaktan aldım getirdim. Sarı tekir. Su konusunda tuhaf davranıyor. Uzun zamandır kedi bakanlar normal mi, söyleyebilirse içim rahatlayacak.
Mama kabıyla su kabı aynı ölçüdeydi. Etrafta su arandığını görünce su kabını geniş ölçülü bir taneyle değiştirdim. Bıyık stresi yaşıyordur diye düşündüm. Ama hiçbir şey değişmedi.
Su kabı ağzına kadar dolu olduğu halde banyo lavabosundan su yalamaya çalışıyor. Kapalı halde yalıyor. Biri banyodan çıkınca kabine koşup zeminden su yalıyor. Ortada bardak bırakamaz oldum. Hemen içiyor ya da dolu mu diye patisiyle yokluyor.
Suyunu günlük olarak değiştiriyorum. İçme suyu koyuyorum. Hatta alıp suyuna götürüyorum. Patisini değdirip su olduğunu anlamasını sağlamaya çalışıyorum. O zaman içiyor. Kabının yerini değiştirmiyorum. Sizce neden bu garip davranışı sergiliyor?