zehrasongul soyle anlatayim canim kabaca; bebekler ilk dogdugunda vucutlarinda biriken sarilik denilen bilurubin adli maddeyi dışkı yoluyla atarlar kimi bebekte hic yoktur kiminde hafif vardir kiminde fazla ..fizyolojik denilen sarilik 1 hafta 10 gun icinde gecerken daha uzayan sariliklar takip gerektirir genelinde bi sorun cikmazken bazisinda ciddi seyler cikabilio altindan karacigerle ilgili bir sorun ,safra kesesi olmamasi veya kan hastaligi gibi .. masum gibi gorunsede sarilik cok ciddi bisey aslinda ilk 10 gun yuksek se cok tehlikeli olabilir takip edilmesi, gerekirse kuvoze alinmasi lazim ilk 1 haftalik donemde bebeklerin beyin bariyerinin olmadigi icin fazla biluribin beyine gidip Allah korusun sakat birakabilir