2_oglanannesi bu şöyle bir hastalık; kromozom diziliminde bir anneden bir babadan kromozom gelerek dizilim oluşuyor fakat bu tür kalıtsal hastalıklarda 2kromozom dizilimi olması gerekiyor iken 3kromozomdan dizilim oluyor. Bu da buna benzer hastalıkların çıkmasına sebep oluyor. Down sendromlu insanları anlatırken hep “+1farkla” diyerek bahsederler bunun sebebi bu. Ama 13 ve 18 trizomi çok daha ciddi bir durum. Çünkü bu hastalık ile doğan bebekler ciddi fonksiyon kayıpları ile doğarlar ve bir yaşını dahi görmezler.