ebruli5 Canım, 1,5 yaş bir bebek için bitki çayları konusunda gerçekten dikkatli olmak gerekiyor 🌿
Kısaca ve net net anlatayım:
❌ Yeşil çay
Kesinlikle verilmez.
Kafein içerir
Kalp atımını hızlandırabilir
Uykusuzluk ve huzursuzluk yapar
❌ Adaçayı
Bebekler için uygun değil.
Sinir sistemi üzerine etkileri var
Fazlası toksik olabilir
2–3 yaş altına önerilmez
⚠️ Papatya çayı
En masum görünen ama yine de dikkatli olunması gereken çay.
Alerji yapma riski var
Her gün ve bardak bardak asla verilmez
Doktor önermedikçe düzenli kullanılmaz
👉 Eğer çok özel bir durum varsa (gaz, hafif huzursuzluk gibi):
Çok açık,
2–3 tatlı kaşığını geçmeyecek şekilde,
Her gün değil, nadiren
verilebilir ama ben yine de öncesinde doktora danışmanı öneririm 💛
✅ En güvenlisi ne?
Su
Anne sütü / devam sütü
Doktorun önerdiği durumlarda özel ürünler
Chatgpt