cnngkdmr bu durumu yaşayan anneler olarak o kadar kalabalığız ki.. benzer nedenlerle ilk kızımı emziremedim ben, sütüm çok geç indi, sütüm inene kadar kızım sarılık olup yoğun bakımda kaldı, biberona alışmıştı ve hiç emmedi. Bir süre sağarak tadımlık şifa niyetine anne sütü verebildim az da olsa.
İkinci kızımda aynı hataları yapmayacağım dedim kendime, doğum çantama en önce sağım pompası koydum ama yine işler benim planladığım gibi gitmedi. Uyumayan sadece kucakta sakinleşen bir bebekle baş başa buldum kendimi ve sağım yapamadım. Sütüm yine çok geç indi, iki gün sonra hastaneden eve geldiğimde bir saat boyunca sağım yaptım tek damla süt yoktu.
Yine sarılık oldu bebek haliyle ve bu sefer yoğun bakıma gitmesin diye biberonla mama vermeye başladık. Emzirme destek sistemi, şırınga falan da denedik ama yok yani yapamadık.
Emzirme danışmanlığı da aldım sütümü arttırmak için bir ay boyunca emzirme sonralarında sağdım bana mısın demedi, artış olmadı. Bu arada üçüncü aya gelince bebeğim de emmeyi bıraktı. Bir ay boyunca emmedi dördüncü ayda günde bir iki aklına esince tutmaya başladı tekrar. Şimdi de çalışmaya başlıyorum ama, mecburen devam edeceğiz biberonla mama vermeye.
Ben sütün artması için okuduğum, duyduğum her şeyi uyguladım, danışman desteği dahil. Ama bazen olmayınca olmuyor, bunu kabullenmekten başka yapacak bir şeyimiz yok. Biz elimizden geleni yaptık, bir damla da olsa süt geldiği sürece günde bir kere bile olsa vermeye çalışacağım. Yalnız değilsiniz, suçluluk hissedip kendinizi yıpratmayın, eminim siz de elinizden geleni yaptınız bazen olmaz sadece.
Bir çocuğu dünyaya getirip onu yetiştirmek dünyadaki hiçbir şeyle kıyaslanamayacak kadar güzel bir şey, bunun tadını çıkarın. Emzirme konusunun bunu baltalamasına izin vermeyin. 🫶🏻