mutlu27 yanı maddı acıdan bır sey dıyemem ama yaygın olmasıının sebebı sayısız goc ve bunun pesınden gelen hastalıklar, salgınlar. Bır de cok öncesinde bır saglıkcı acıklaöa yapmıstı ne kadar dogru bılmıyorum ama zaten devlet asılarının ıcınde menenjıt var o zaman bu turlerı yaygınmıs devlet ası takvımıne almıs ama sımdı yenı turlerı cıktı kı coğunda ya sakat yada ölüyosın sansın varsa kurtulursun ama cogu kısıde ıllakı hasar bırakıyor o zaman da devlet bunu ası takvımınr almayıp ozel olarak yapılmasını ıstedı ama dedıgm gıbı ne derece dogru bılınmıyor meslea benım kı zorunlu gıbı bıseydı çünkü ben gecırdım 3 aylıkken doktorumız kızlarımın ıkısınde yapılmasını ıstedı yaptrıdım . Huzursuzluk ates kısmında gelırsekte benım kzıımda hafıf huzursuzlanma oldu onun dışında bısey yasamadım ama her cocukta farklı belırtıler olabılır bısey dıyememm cnm