thingma Deletedmom_968 Ya vakalar çok arttığı için koymuşlar hiçbir aşı zorunlu değil ama ben de emin olamadım. Siz yine de doktorunuzla konuşun
Deletedmom_968 thingma Doktor’um gerek yok dedi sağlık ocağı gerekli dedi aşı Takvim-i içinde dedi sağlık sisteminde böyle hep zatn biri bişi der diğeri tam tersi
Deletedmom_968 ezgsrc hayır ikisi de aynıymış sağlık ocağı da doktor da doğruladı bunu 9. Ay aşısı bu sene çıkmıs normalde sadece 12.ayda yapılıyormuştu şimdi heö 9 hem 12 yapılmış
Deletedmom_968 defnevedoruk hayır doğrudur ben yanlıştır demiyorum doktordan doktora değişiyor demekki sizinki gerek görmüş ablamlara görülmemiş demekki
asrinhatasi Deletedmom_968 bana sağlık ocağı hemşiresi zorunlu gibi davrandı ben de yaptırdım. Ama bizim orda Arap ülkelerinden çok gelen oluyor o yüzden yaptırmak önemli demişlerdi çevremizdeki çocuklu insanlar.
aycaunalsimsek Deletedmom_968 okula gitmiyor niye demiş onu anlamadım. Etrafta bu kadar salgın varken illa okul çocuğundan mı geçiyormuş?? Bence aylarına uygun olarak yaptırmanızı öneririm. Ben yaptırmıştım
Deletedmom_968 aycaunalsimsek genelde bu tür hastalıklar okuldan geldi için dedi okula giden kimse olmadı için gerek yok demeye getiedi yani ben hiç iş yerine giden bşe babadan kızamık geldini görmedim parka da gidilmiyor bu mevsimde park’tan sa gelemez kalabalık ortamlara zaten girmiyoruz infulanza vs diyerek girmedimiz ortamlara hastalık riski yokken bebeğimin canının yanması gereksiz geldi zaten 3 ay sonra olacakmış orda olue bunu iki sefere getirmenin gerek olmadını düşünüyorum
UrbanMom Deletedmom_968 biz yaptırmadık hemşireye sordum o kaldirildi gerek yok 12 ayda olacak zaten dedi. Ama baska yerlerde hep yapmışlar.
1cocukannesi_1 UrbanMom şehirden şehire değişiyor bazı şehirlerde salgın varmış biz balıkesir’de yaşıyoruz doktor salgın var yaptırmanızı tavsiye ederim dedi
Bebegimm1 Deletedmom_968 bende yaptırmadım 3 ayda hastalık kapıcak bir ortamı yok zaten öyle hastalıgı getiricek biri de yok evde vaktinde yaptırdım
aycaunalsimsek Deletedmom_968 bebeğin canı 12.ayda yanmayacak mı? 3 doz uygulanan bir aşı, geçen sene de takvimde vardı. 9.ayda uygulanan ek dozu oluyor. Yani canı yanmasın diye yaptırmamazlık, komik bir sebep. Size kalmış tabi ki sizin kararınız
1cocukannesi_1 Deletedmom_968 bazı bölgelerde kızamık salgını var o yüzden el doz yapıyorlar biz balıkesir’de yaşıyoruz doktorum yaptırmamızı tavsiye etti park vs gibi sosyal ortamlarda herkesi takip edemezsiniz hasta bir çocuktan kapmaktansa ek doz yapıp önlemimizi alalım dedi yaptırdım
UrbanMom 1cocukannesi_1 bizde Ankaradayız arkadaşımla yakın otururuz ama saglik ocağımız farklı onun çocuğuna yaptilar benimkine yapmadılar 1 ay var aralarında.