Trkcnnnn dalak da büyümeden kaynaklı kanları mi düşüyor diye bakılıyor normalde , ne kadar süredir takiplisiniz , parmak yayması da iğne ile parmağının ucundan kan alıp aynı şekilde perferik yayma bakılıyor eğer oradaki işte kan hucrelerinde de düşme var ise ona göre tedavi öneriyorlar, kan ilacı kullaniyormusunuz yada demir destegi falan takıldı mi hiç birde antibiyotik ve ağrı kesici özellikle paresetamol içeren çok ilaç kullandiysaniz oda düşürüyor. Kan düşüklüğü olan birinde kesinlikle ağrı kesici antibiyotik kullanmaması gerekiyor.
Benimde 80 nin altına düşüyor ama bende eklemlerimde ağrı sürekli uyuma isteği vitaminlerim hep düşük b12 , demir feritin gibi değerlerim hep düşük çıkıyor ilaç kullanmama rağmen yükselmiyor, bana çok düştüğü zaman kan takıyorlar 2 doğum yaptım mesela kan kaybı nedeni ile kan takıldı